THERE FOR TOMORROW - nytt album "The Verge" ute 1/7!

THERE FOR TOMORROW - nytt album "The Verge" ute 1/7!

Den 1/7 släpper Orlando-baserade There For Tomorrow nya albumet “The Verge” på Hopeless Records med distribution i Sverige av Sound Pollution. Nya singeln “Hunt Hunt Hunt” är ute digitalt sedan en tid tillbaka. There For Tomorrow kommer att spela samtliga datum på detta års Vans Warped Tour, där de headlinear Ernie Ball Stage, och de kommer även att headlinea 8 konserter i juni när de turnérar tillsammans med Conditions, Oceana och Life On Repeat.

”The Verge” är There For Tomorrow’s andra album, och är producerat av Michael Elvis Baskette (Incubus, Chevelle, Alter Bridge). Albumet symboliserar något mycket större för bandet än bara en ny skiva. “The Verge” är även den passion och intensitet som bandet kände när de spelade in, och hur albumet kom till på ett väldigt äkta och organiskt sätt. ”The Verge” är fyllt med det råaste materialet There For Tomorrow har släppt hittills, och är ett äkta testamente till att inte klanka ner på saker i efterhand, något bandet tror starkt på.

There For Tomorrow bildades när bandmedlemmarna gick på gymnasiet, en tid då många band kommer och går, men att bilda ett band i så unga år gjorde bara There For Tomorrow till en starkare enhet. Maika Maile (sång/gitarr), Christian Climer (gitarr/sång), Jay Enriquez (bas/sång) och Christopher Kamrada (trummor) har erfarit mer under sina skolår än de flesta band gör i hela sin karriär.

Sedan de signades av Hopeless Records har There For Tomorrow släppt en självbetitlad EP (2008) och sin första fullängdare ”A Little Faster” (2009). Efter att EPn släppts var de förband till Anberlin på deras turné, och kom att vinna MTVUs Woodie Award för Årets Genombrottsartist 2008, där de slog band som All Time Low och We Are The Kings. De fortsatte i samma storartade stil och spelade på 2009 års Vans Warped Tour, samt på Take Action-turnén 2010. Det är inte bara deras amerikanska fanbase som växer, utan även deras internationella - bandet har turnérat i Japan, England och Europa, och de spelade även på Soundwave Festival i Australien i år. Mitt i turnérandet var bandet redo att spela in sin nya fullängdare - förmodligen deras viktigaste någonsin.

”Vi har lärt oss mycket av att resa runt i världen och är många erfarenheter rikare. Vi vill att vårt nya album verkligen ska representera oss och vår passion, och vart vi är på väg som band och hur vi har förändrats”, säger sångaren Maika Maile.

Album-trailer hittar du här:

Mer info: www.therefortomorrow.com