SOVA förvärvar Blomsterbergs Sängar

SOVA stärker sin position som Sveriges marknadsledande detaljhandelskedja inom kvalitetssängar i samband med förvärvet av Blomsterbergs Sängar. I Skåne växer SOVA med fyra nya butiker i Ängelholm, Löddeköpinge, Malmö och Kristianstad till totalt sju butiker och blir därmed störst i Skåne.

”Vi är väldigt glada över möjligheten att driva butikerna och hjälpa fler skåningar med att prova ut rätt säng. SOVA och Blomsterbergs Sängar har många gemensamma nämnare med fokus på kvalitetssängar, stort kunnande och hög service. Vi vill båda få fler att upptäcka att det är värt att investera i sin sömn.” säger Johan Forssman, VD SOVA.

”Vi delar vår vision med att få människor att sova gott och vakna utvilade med SOVA. Det känns därför väldigt bra att Blomsterbergs Sängar får utvecklas vidare tillsammans med SOVA. ” säger Henric Blomsterberg, VD på Blomsterbergs Sängar.

I Blomsterbergs Sängars sortiment finns sängar från Hästens, Carpe Diem Beds, Jensen, Tempur, Ekens och Hilding Anders. Förutom de fyra butikerna i Ängelholm, Löddeköpinge, Malmö och Kristianstad finns idag även en butik i Lund och en i Växjö. De två sistnämnda butikerna avvecklas successivt under 2022.

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Forssman, VD SOVA, johan.forssman@sova.se
Henric Blomsterberg, VD Blomsterbergs Sängar, henric.blomsterberg@blomsterbergs.se

Sängexperter sedan 1989.
SOVA är Sveriges största detaljhandelskedja inom kvalitetssängar och tillbehör. SOVA sysselsätter 150 anställda i Sverige med 17 butiker i Stockholm, Göteborg och Skåne. Verksamheten leds från huvudkontoret i Malmö. SOVA ingår i Tempur Sealy International, världens största tillverkare av madrasser.

Tredje generationens möbelföretag.
Med anor från 1926 och Blomsterbergs Möbler startade Blomsterbergs Sängar 2016 som en renodlad sängbutik med kvalitetssängar i alla segment. Sex sängbutiker i Kristianstad, Lund, Löddeköpinge, Malmö, Växjö och Ängelholm får människor att sova gott och vakna utvilade.