SOVA inreder det urbana sovrummet

Sängvaruhuset SOVA öppnar ny konceptuell citybutik på Sankt Eriksgatan 63 i Stockholm, med fokus på sängar och produkter för det urbana, yteffektiva cityboendet. Här kommer sängar i optimerade storlekar, utöver de vanliga standardmåtten, att visas och kunna provas.

”Vi vill inspirera och ge fler människor chansen att enkelt utforska sängsortimentet, i lugn och ro” säger Johan Forssman, VD på Sängvaruhuset SOVA.

Sovrum i citylägenheter är ofta mindre och mer effektiva till ytan. Gränsen mellan umgängesytor och privata ytor blir mer flytande och behovet av flexibla ytor större. Sängar i optimerade storlekar, utöver standardmåtten, med bibehållen design och komfort, efterfrågas av allt fler. Funktion, känsla och kvalitet är fortsatt viktiga parametrar för en säng, samtidigt som den ska vara snygg och få plats.

” Vi tror på kombinationen av bra butiker med professionell hjälp och en smidig e-handel. Att göra rätt val av säng måste få ta tid, och många kunder uppskattar att kunna prova och få känna skillnaden. Sängen är en viktig investering i både sömn och förbättrad livskvalité. Vi vill att alla människor ska ha möjligheten att hitta rätt säng för just dem och deras boende. Genom utformningen av och sortimentet i butiken på Sankt Eriksgatan får vi möjlighet att förstärka vårt erbjudande för det urbana sovrummet ytterligare.” fortsätter han.

Butiken är SOVA’s andra butik i ordningen att utformas efter det nya butikskonceptet, där modernt och besöksvänligt är ledorden. Med exklusiva materialval och sobra, lågmälda färger ska kunder, tillsammans med den kunniga butikspersonalen, kunna prova olika sängtyper och ta trygga, välgrundade beslut.

Med sina 200 kvadratmeter är butiken en citybutik värd namnet. Vackra originalfönster mot innergården ger butikens alla rum dagsljus även i butikens avskilda delar där man kan prova i lugn och ro. Här finns både ramsängar, kontinentalsängar samt ställbara sängar i olika storlekar, från Carpe Diem, Jensen, Tempur, Ekens och Viking. Samt självklart också en egen avdelning med brett utbud av täcken, kuddar, bäddlinne och sovrumsinredning från bl.a Engmo Dun, Mille Notti, Tempur, Carpe Diem, Himla, Ogland och Norsk Dun.

För mer information, vänligen kontakta:

Magnus Lunderquist, Presskontakt SOVA, magnus.lunderquist@sova.se
Linda Ahnfeldt, Marknadschef SOVA, +46 731 568502, linda.ahnfeldt@sova.se

• sängtillbehör
  • säng
  • sova
  • sängprovning
  • inspiration
  • butik
  • city
  • sovrum
  • inredning

Sängexperter sedan 1989.

SOVA är Sveriges största detaljhandelskedja inom kvalitetssängar och tillbehör. SOVA sysselsätter 150 anställda i Sverige med 16 butiker i Stockholm, Göteborg och Skåne. Verksamheten leds från huvudkontoret i Malmö. SOVA ingår i Tempur Sealy International, världens största tillverkare av madrasser.

Magnus Lunderquist

Presskontakt Presskontakt Hela Sverige