Rättelse av pressmeddelande avseende delårsrapport 2020

I det pressmeddelande avseende delårsrapport 2020 som Sparbanken Syd offentliggjorde den 26 augusti 2020 återfinns ett skrivfel gällande minskningen av Sparbanken Syds rörelseresultat. I pressmeddelandet uppgavs felaktigt att rörelseresultatet för första halvåret 2020 minskade med 5 mkr jämfört med motsvarande period 2019. Rörelseresultatet för första halvåret 2020 uppgick till -7 mkr och rörelseresultatet för samma period 2019 uppgick till 12 mkr, vilket rätteligen innebär att första halvårets rörelseresultat 2020 minskade med 19 mkr jämfört med 2019.

Uppgifterna i delårsrapporten avseende rörelseresultatet för första halvåret 2020 och motsvarande period 2019 är korrekta.

Vid frågor eller mer information, vänligen kontakta:
Emma Lefdal, Kommunikationschef
Tel: 0411-82 21 35, emma.lefdal@sparbankensyd.se

• Privatekonomi

Sparbanken Syd är Sveriges äldsta och enda helt självständiga sparbank. Istället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och samhället i stort. Vårt syfte är att hjälpa kunder att förverkliga goda idéer så att vi tillsammans bidrar till en hållbar samhällsutveckling. Vi inspirerar och coachar människor till en god ekonomihälsa genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster, som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Vi är 160 medarbetare på nio fysiska kontor och ett digitalt kontor. År 2019 var vår affärsvolym 37 miljarder SEK.