Sparc Group förvärvar två uppstickare

Sparc Group förvärvar två uppstickare

Sparc Groups förvärvstakt fortsätter sätta avtryck i installationsbranschen. Genom två nya förvärv är man nu totalt fyrtiotvå bolag i koncernen. Två bolag med stor potential som utgör en viktig del i Sparc Groups förvärvsstrategi.

Stockholm Rör & Svetsteknik AB och STELKON Stockholms Elkonsult AB är Sparc Groups två senaste förvärv. Med god kompetens för projektering inom el, svets och rörinstallation stärker de koncernens samverkan för ökade affärer.

– En viktig del i vår förvärvsstrategi är att titta på bolag som har potential för ökad tillväxt. Både för bolagen som vi förvärvar men också för befintliga bolag inom gruppen. Vår filosofi är långsiktig tillväxt där summan av delarna ska bli större än helheten, säger Erik Björklund grundare och VD.

För Sparc Group är inte bara antalet bolag i koncernen avgörande. Det viktigaste är att bolagen man förvärvar skapar värde både för marknaden och bolagsgruppen. Något som man redan har sett effekt av under verksamhetens första år.

– Flera av våra dotterbolag har under de senaste månaderna haft omsättningsförändringar i positiv riktning. Något som kommit genom samverkan mellan andra dotterbolag där man med gemensam storlek och kompetens kunnat ta in projekt som man inte haft möjlighet till tidigare, säger Magnus Helgesson Vice VD Sparc Group.

Sparc Group projekterar, installerar och optimerar värme, ventilation, el- tele- och datateknik samt larm, lås och passersystem i hela landet.

– Genom dessa förvärv utökar vi med två bolag på uppgång som breddar koncernens erbjudande, avslutar Björklund.

Ämnen

Sparc Group erbjuder installationsbranschens mest attraktiva, kompletta och hållbara helhetserbjudande inom VVS, el- tele- och datateknik samt lås, larm och passersystem.

Erik Björklund

Presskontakt VD

Välkommen till Sparc Group!

Sparc Group