Specops Software släpper ny version av Specops Deploy

Beprövad lösning för distribution av programvara och operativsýstem kommer nu med nya funktioner för förenklad användning.

Specops Software, ett företag i absoluta framkant inom Group Policy och Windows PowerShell-baserad programvara för klient- och lösenordshantering, tillgängligör idag den senaste versionen av flaggskeppsprodukten Specops Deploy.

Den nya versionen av Specops Deploy använder den senaste versionen av Microsoft Deployment Toolkit (MDT) 2010 Update 1 samt automatiserar Windows Deployment Services. Detta möjliggör för en administratör att installera ett komplett operativsystem, såväl som annan programvara, legacy filer, patchar m.m. inom en timme efter att Specops Deploy laddats ner. Specops Deploy 4.2 erbjuder nu:

• Stöd för MDT 2010 Update 1

• Uppdateringar till User State Migration Tool (USMT)

• Förbättringar av användargränssnittet

• Logviewer - Lättare att öppna och övervaka loggfiler

”Med de senaste förbättringarna minskar Specops Deploy kraftigt belastningen på IT-avdelningar genom att distribuera programvara snabbare och enklare än någonsin tidigare”, säger Thorbjörn Sjövold, CTO på Specops Software.

Specops Deploy nyttjar befintlig infrastruktur och kräver inga ytterligare investeringar i hårdvara. Detta gör produkten mycket fördelaktig genom att den hanterar distribution av operativsystem och applikationer effektivt i en stabil, väl kontrollerad miljö.

Flera kunder, inklusive Saab, Volvo och Anderson School District 5, har valt Specops Deploy för dess höga automatiseringsgrad, enkel ärendehantering, snabb avkastning på investeringen (ROI) och enkel integration med befintliga Microsoft-plattformar.

”Beslutet att ta in Specops var definitivt den rätta för vårt skoldistrikt”, säger Ben Willis, Senior Network Engineer, Anderson School District 5. ”Vi har nu möjlighet att enkelt uppdatera vårt nätverk och distribuera applikationer sömlöst till över 15 000 användare. Det är exakt så här som programvarudistribution bör fungera. ”

Som en av Sveriges ledande kommuner inom IT använder Täby Kommun Specops Deploy för distribution av operativsystem och applikationer till mer än 2 500 användare.

”Vi utvärderade flera andra lösningar och valde Specops tack vare en mycket effektiv och enkel produkt i kombination med en trygg och kompetent leverantör” säger Jan Granvik, enhetschef på Täby kommun.

För mer information om framtidens deployment, besök: www.deploywindows7.com

För att ladda ner Specops Deploy 4.2 eller boka en personlig demonstration, besök vår webbplats: www.specopssoft.com/products/specops-deploy

FÖR MER INFO:

Anna Ryberg, Marknadschef EMEA Specops Software, telefon: +46 70 7614386, e-post: anna.ryberg@specopsoft.com

• Datorer, datateknik, programvaror

• specops deploy
  • infrastruktur
  • klienthantering
  • mjukvara
  • operativsystem

Specops Software™, www.specopssoft.com, är ett internationellt mjukvaruföretag som utvecklar produkter som förbättrar och förenklar företags användning av Active Directory, Group Policy och PowerShell. Företaget grundades i Sverige 2001 och är privatägt. Mer än 3 000 kunder i 49 länder värdesätter innovationen och enkelheten i de prisade produkterna från Specops Software.

Aimée Ravacon

Presskontakt Global Marketing Manager +46 70 265 2875