Claudia Nilsson är ny PR-chef på Specsavers

Claudia Nilsson tillträdde sin tjänst som PR-chef på Specsavers i början av januari.
- Claudia har lång erfarenhet från PR och detaljhandeln och jag är oerhört glad över att hon förstärker vårt team, leder PR-arbetet och gör Specsavers ytterligare synlig på den svenska marknaden, säger Tino Pedersen, head of PR Nordic på Specsavers.

Claudia Nilsson kommer närmast från rollen som PR- och informationsansvarig på INTERSPORT och var dess för innan PR- och informationsansvarig på hemelektronikkedjan SIBA.
- Claudia Nilsson har många års erfarenhet av att servera omvärlden med information och med henne i spetsen är våran ambition att bli den bästa optikerkedjan i Sverige att leverera relevant information, inte bara till pressen men också till de svenska konsumenterna, säger Tino Pedersen, head of PR Nordic på Specsavers
- Det känns oerhört roligt och inspirerande att utveckla Specsavers PR-arbete och jag hoppas kunna bidra med mycket utifrån mina tidigare erfarenheter , säger Claudia Nilsson. Specsavers är ett spännande och expansivt detaljhandelsföretag som förändrade hela optikbranschen då de trädde in på den svenska marknaden 2004. Idag har vi 114 butiker runt om i landet och fortsätter vår expansion för att ta ytterligare marknadsandelar.

• Detaljhandel

Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey i Storbrittanien. Företaget har fler än 1 500 optikbutiker med cirka 26 000 medarbetare i tio länder. Specsavers gick in på den svenska marknaden 2004 och har idag 114 butiker i Sverige.