Fönsterrenovering KAN gå som en dans!

Fönsterrenovering KAN gå som en dans!

Om man kan göra något enkelt så gör man väl det? Ja, det är så Speedheater System AB har tänkt när de sedan 20 år utvecklat produkter för färgborttagning.

Nu har turen kommit till att underlätta fönsterrenovering. Att både färg och kitt värms upp, blir mjukt och är enkelt att ta bort går att förställa sig men hur går det med glaset? Spräcker man inte det?

-Nej, det är ju det som är det fina med IR-teknik, infravärme, berättar företagets VD och uppfinnare Birger Ericson. Genom att IR avger strålar och inte direktvärme går dessa genom glaset som inte värms upp. Det som blir varmt är färg och kitt av alla tre olika material; olja/alkyd, plast/akrylat och linolja. Vi har hittat frekvensen som mjukar upp dem alla. Även lim och lacker går lätt att få bort.

Maskinen är tänkt främst till yrkesverksamma som behöver ett snabbt, tyst och smidigt sätt att ta bort färg och kitt från fönster. Med sin låga temperatur är den skonsam mot människa och miljö då giftiga ämnen inte förgasas.

-Men märker till vår glädje att maskinen funnit vägen hem till många privatpersoner också, säger Birger vidare, tänk ett hus med många fönster, vilken tids- och ekonomibesparing och det är att göra jobbet själv med Speedheater 1100 RS!

Skrapor med specialprofil finns även i sortimentet och tillsammans blir resultatet blir ju i flera avseenden strålande!

Categories

Det innovativa företaget, Speedheater AB, skördar just nu succé runt om i världen med sin nya produkt; Speedheater Cobra. Sedan 20 år har produkter med infraröd teknik, nischade att ta bort färg, lim och fönsterkitt, varit företagets signum och nu lönar det sig!

Speedheater Cobra kommer att förändra hur världen ser på färgborttagning!

Sally Torin

Press contact Marknadskoordinator

Briliant paint removal

Speedheater System is an expanding company offering state-of-the-art paint removal technologies. Our method is equally suited for repainting your facade or boat as for renovating old windows and furniture. The machines and tools produced by Speedheater today stand on a foundation of years of research. We are proud to be able to offer environmentally friendly, completely chemical-free paint removal. Unlike several other methods, our IR method is completely vibration-free, dust free, and silent! So even if you’re doing DIY home repairs, you can seal the deal with professional-grade results!