Speedheater Flexiskrapa - 6 profiler i 1 färgskrapa!

Speedheater lanserar världsunik färgskrapa

Speedheater lanserar nu en världsunik patentsökt flexibel färgskrapa med 6 profiler i 1! Speedheaters Flexiskrapa är ett multiverktyg helt unik i sitt slag. Utvecklad och framtagen med hänsyn till hantverkaren och deras behov av ett verktyg som har både hög flexibilitet och är enkelt att använda. Flexiskrapan kommer tillsammans med ett unikt enhandgreppshölje, integrerat bladmagasin innehållande tre olika skrapblad och hela sex möjliga profiler. Det ultimata verktyget för färgskrapning, helt enkelt!

Det finns mycket som gör Speedheater Flexiskrapa unik, varav en utav de främsta är det flexibla fästet som möjliggör användning av alla sidor på skrapbladet utan att behöva montera om skären. Med vår flexibla färgskrapa krävs det bara någon sekund för att byta profil. Skrapan har två fasta vinkellägen med optimal arbetsvinkel för ett effektivt och ergonomiskt skraparbete. Vinkeln på skäret ger en bättre arbetsvinkel och gör det lättare att komma åt på trånga ytor. Perfekt för till exempel fönsterrenovering eller detaljerade mindre paneler. Handtaget är lätt, greppvänligt, stabilt och bekvämt att hålla i.

- Vi har haft tusentals dialoger med hantverkare och hemmafixare genom åren och många upplevde samma problematik - att hitta en färgskrapa som både är flexibel och lätt att använda, säger Birger Ericson, grundare Speedheater.

Skrapbladen är samlade i ett praktiskt bladmagasin som fästes i bälteshölstret för att alltid finnas lättillgängliga. Bladmagasinet fälls ut från hölstrets sida och kan kopplas bort från hölstret eller ligga tryggt på fodralets baksida under arbetets gång. De tre skrapskären har hela sex olika profiler och är tillverkade av högsta kvalité med en unik stålsammansättning som enkelt kan slipas för att säkerställa en lång hållbarhet. Hölstret fästes i bältet och designen möjliggör enhandsgrepp för att fungera effektivt och förenkla färgborttagningsarbetet.

- Det handlade oftast om tillgång till många skrapprofiler i samma verktyg, minimera arbetet med att skruva av och på skrapblad samt önskemål om enhandgreppslösning för att bli mer effektiv i sitt arbete. Vi har nu tagit fram Speedheater Flexiskrapa som är helt unikt i sitt slag och toppar alla färgskrapor på marknaden, fortsätter Birger.

Regions

Speedheater System är ett expansivt företag som erbjuder den senaste tekniken inom färgborttagning. Vår metod passar lika bra när du ska måla om fasaden eller båten som när du ska renovera gamla fönster och möbler. Flera års forskning ligger till grund för de maskiner och verktyg som Speedheater producerar idag. Vi är stolta över att kunna erbjuda en miljövänlig färgborttagning, helt utan kemikalier. Till skillnad från många andra metoder så är IR-metoden helt vibrationsfri, dammfri och tyst! Så oavsett om du är en hemmafixare eller yrkesmålare så kommer du avsluta jobbet med ett proffsigt resultat!

Birger Ericson

Grundare & uppfinnare
Sally Torin

Press contact Marknadskoordinator

Briliant paint removal

Speedheater System is an expanding company offering state-of-the-art paint removal technologies. Our method is equally suited for repainting your facade or boat as for renovating old windows and furniture. The machines and tools produced by Speedheater today stand on a foundation of years of research. We are proud to be able to offer environmentally friendly, completely chemical-free paint removal. Unlike several other methods, our IR method is completely vibration-free, dust free, and silent! So even if you’re doing DIY home repairs, you can seal the deal with professional-grade results!