Stort grattis till 3 års spelfrihet!

Stort grattis till 3 års spelfrihet!

Idag säger vi stort grattis till en klient som firar 3 års spelfrihet, han beskriver känslan så här.

”Förut kretsade allting kring hur jag skulle få tag på mer pengar, vilka spel som skulle läggas och samtidigt hålla koll på alla lögner för att inte bli påkommen. Idag ser mitt liv helt annorlunda ut. Kommer fortfarande ihåg lättnaden av att berätta allt och slippa gå omkring med en falsk fasad och massa hemligheter.

Kommer ihåg känslan som att det var igår när jag kom på mitt första möte och insåg att jag inte var ensam om att ha gjort det jag hade gjort och att det fanns en lösning. Det skapade en liten liten strimma av hopp i allt mörker. Tanken om att kan alla ni så borde även jag kunna växte sig allt starkare.

Resan har absolut inte varit enkel och den har kantats av det mitt spelande ställt till med. Men varje gång det har varit jobbigt har jag alltid tänkt på att jag gör inte på mitt sätt längre utan följer behandlingens rekommendationer precis som mina andra vänner i gruppen och det i sig har varit en motivation till att fortsätta trampa på en dag i taget tillsammans.

Idag är jag en närvarande pappa, partner, bror, son, vän och kollega och jag vet vad jag behöver göra för att fortsätta vara det. Stort tack för all hjälp och önskar er alla en fin och spelfri sommar”

Med dessa inspirerande ord önskar vi er alla en trevlig helg och påminner även om att vår helpline 08 - 37 43 00 och chatt på www.spelfriheten.se är öppen som vanligt dygnet runt hela helgen lång. Alla som svarar är själva spelberoende men lever idag ett spelfritt liv. Ingen ska behöva känna sig ensam.