Tre snabba med Cecilia Reuterskiöld.

Tre snabba med Cecilia Reuterskiöld.

Idag får vi chansen att lära känna Cecilia Reuterskiöld lite bättre som är en av våra behandlingsterapeuter här på Spelfriheten.

Vilka erfarenheter har du från behandlingsvärlden sen tidigare?

Jag har till och från sedan 1995 arbetat som terapeut i behandlingar för beroendeproblematik, bland annat på internatbehandlingar hos privata aktörer som Samverkansgruppen Korpberget och The Drawing Room men också på 12-stegsbehandling inom Kriminalvården. (På anstalten är de ju ofrivilligt varför det var extra stimulerande när klienterna svarade positivt på behandlingen.) Inom öppenvård har jag bland annat arbetat på Nämndemansgården och Ljung & Sjöberg.

Vad är det bästa med ditt jobb på Spelfriheten?

Jag trivs otroligt bra på Spelfriheten eftersom vi arbetar på ett sätt som jag helt och hållet kan stå för och helhjärtat tror på. Det har genom åren ofta varit saker som inte överensstämt mellan mina värderingar och arbetsgivarens förfarande vilket alltid skapat frustration. Att slippa den frustrationen är fantastiskt!

Vad är frihet för dig?

Frihet för mig är att på daglig basis kunna välja att leva på ett sätt som överensstämmer med mina värderingar utan att hindras av inre eller yttre omständigheter.

Vi råkar veta om din kärlek till livet i havet så om du skulle rangordna dina tre bästa dyk, hur skulle den listan se ut?

🥇 blir vid Raja Ampat, utanför Papua Guinea i Indonesien som har den största artrikedomen i hela värden.

🥈 blir vid en atoll i Banda Sea sydost om Molukkerna i Indonesien.

🥉 på listan blir nog ändå vithajsdyk i Sydafrika, även om det var i en skyddad undervattenskorg.

Så avslutar vi med tre snabba som vanligt.

Landet eller stan?

Landet

Planering eller spontanitet?

Spontanitet

Indiskt eller italienskt när det kommer till mat?

Hmm svårt men indiskt måste jag nog säga.

Vi tackar Cecilia för detta och önskar både henne och er en fortsatt trevlig tisdag.