Vi gratulerar en behandlingsklient till 5 års spelfri tid. Så här beskriver han känslan.

Idag vill vi gratulera 👏🥳🎉 en behandlingsklient som firar fem års spelfrihet och beskriver känslan på följande sätt:

"Jag påminner mig ofta om hur det såg ut den dagen jag ringde min första hjälplinje den 13 maj 2019. Situationen var desperat då spelet hade blivit viktigare än min familj, lögnerna hade hopat sig och skulderna hade nått en allt högre nivå. Trots detta var det inte enkelt att ge upp och sluta spela. Men när jag fick dela mina innersta tankar och känslor med en annan spelberoende som hade lyckats sluta spela, hände något.

Ett frö av hopp och en känsla av om han kan, så kan jag såddes. Det var så min resa började och idag har jag återfunnit ett liv fyllt av värme, närhet och glädje. Jag kan vara en närvarande partner, son, bror och vän idag, vilket känns otroligt bra. Mina nära och kära vet numer att jag är någon som verkligen bryr mig och gärna hjälper till utan att ha massa dolda motiv längre.

Jag är oerhört tacksam för all hjälp jag har fått från Spelfriheten. De verktyg och rutiner jag lärde mig under behandlingens gång hjälper mig dagligen. Att kunna känna genuin tacksamhet över det jag har i mitt liv var något jag aldrig gjorde, idag däremot så är det ett läge som jag ofta både vaknar och går och lägger mig med.

Jag vill även understryka vikten av regelbundna självhjälpsmöten. Det är en påminnelse om vad som händer om jag återigen börjar spela, och det är min skyldighet att ge tillbaka det hopp och den värme jag möttes av vid mitt första möte. Samtalet jag ringde för exakt fem år sedan har visat sig vara det viktigaste samtalet jag någonsin ringt.

Jag trodde att jag var ensam, men det var jag inte, långt ifrån ❤️."