Swedish Gambling Award 2023 har öppnat!

Swedish Gambling Award 2023 har öppnat!

Idag den 16 januari öppnar en ny omgång av Swedish Gambling Award (SGA), den årliga utmärkelsen där hållbara initiativ på den svenska spelmarknaden hyllas.

Swedish Gambling Award 2023 anordnas gemensamt av branschorganisationerna Sper, Spelbranschens Riksorganisation, och BOS, Branschföreningen för Onlinespel.

- Genom Swedish Gambling Award vill vi lyfta fram de goda initiativ, organisationer och ledare som har bidragit till arbetet som ökar ansvarstagandet och en hållbar utveckling i spelbranschen, säger Maria Wennerberg Sedigh, vd för SPER.

Alla initiativ, projekt och kampanjer men även organisationer och ledare som bidrar till en mer hållbar, modern och sund spelbransch är välkomna att vara med i tävlingen.

• Inom Ledarskap kan man delta i kategorierna Person och Organisation
  • Inom Hållbarhet kan man delta i kategorierna Spelansvar och Samhällsansvar
  • Inom Kundnöjdhet kan man delta i kategorierna Effekt & NKI och Marknadsföring

Tävlingen öppnar nu för bidrag och det går att skicka in tävlingsbidrag fram till den 3 april. De nominerade bidragen utses i maj och årets vinnare koras under prisutdelningen som sker den 15 juni 2023.

- Med utmärkelsen vill vi premiera mod och nytänkande och hylla förebilder i hopp om att inspirera andra att följa samma väg, säger Gustaf Hoffstedt, generalsekreterare för BOS.

Juryn består av Maria Kausits, analytiker och partner SB Insight, Jenny Nilzon, affärsområdesansvarig På AB, Sandra Hanson, advokat vid Advokatfirman MarLaw AB, Hanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer, Leif Almgren, senior spelkonsult, Magnus Berglund, vd Kinglet, och Ann-Sofie Olsson, managementkonsult och juryordförande.

På hemsidan www.swedishgamblingaward.se finns mer information om utmärkelsen.

Spelbranschens Riksorganisation (SPER) är en branschorganisation som samlar aktörer på den svenska spelmarknaden för att verka för en sund, modern och hållbar spelmarknad. Medlemmarna består av speloperatörerna ATG, Bethard, Betsson, Comeon, Folkspel, Kombispel, Miljonlotteriet, Svebico, Svenska Postkodlotteriet, Svenska Spel och Paf-koncernen och spelleverantörerna IGT, SG Digital och Random State. Samarbetspartner är Revansch, Spelfriheten AB, Strandänger & Medvall och Sustainable Interaction.