Installerad Kalfire E-one

Spismiljö levererar lugn till LSS boende

I början av 2023 öppnade Emrahus upp det senaste i raden av projekten i Borstahusen i Landskrona. Ett LSS-boende som har en dubbel klimatcertifiering som Passivhus och Miljöbyggnad Guld. Det prisade LSS-boendet i Landskrona har tänkt hela vägen vad gäller boendemiljön. Spismiljö har fått möjligheten att leverera två Kalfire E-one elkaminer till LSS-boendet. En till gruppbostaden och en till servicebostaden. “Det är en fantastisk lösning som ger den känslan och den atmosfären man vill åt” säger Robin Berkhuizen, VD Emrahus. “Kalfire Kaminerna är perfekta för vårt boende, det blir inte för varmt och ingen tillsyn krävs” fortsätter han.

På boendet har man tänkt innovativt för att skapa en god levnadsstandard för sina boende. Man har bland annat använt sig av Human Centric Lighting. Vilket betyder att man använder sig av ljus för att efterlikna dagsljus. Fördelen med detta är att det stärker både den fysiska och mentala hälsan hos de boende. “Vi på Spismiljö är glada att kunna säga att vi är med och bidrar till de boendes goda hälsa” säger Anders Nilsson, försäljningschef Scandinavisk Spismiljö. “Eldstäder och eld är lugnande för både personalen och de boende” fortsätter han.

Foto: Wilhelm Gisow

Anders Nilsson

Presskontakt Säljansvarig kaminer 042-44 99 563

Vi kan brasvärme och grillning!

Vi är ett genuint familjeföretag som drivits av familjen Håkansson i över 30 år och vi är idag en av Sveriges ledande leverantörer av brasvärme. Vi har ett brett sortiment med både egna produkter från välkända varumärket Attityd och de erkända varumärkena Dovre, Westbo, Apartment, Rais, Kal-fire och Dimplex Opti-Myst som vi har agenturen för i Sverige. Vi har även agenturen för exklusiva Napoleon Grills från Kanada.

Att välja braskamin är en förtroendesak. Hos våra duktiga återförsäljare kan du få hjälp med hela processen från val av eldstad till det rena installationsarbetet. Välkommen att ta del av vårt breda sortiment!

Scandinavisk Spismiljö AB
Ekslingan 1, Väla Norra