Gå direkt till innehåll
Spismiljö har nyligen installerat en Kalfire E-One kamin hos Racqet, en padelhall i Helsingborg.

Spismiljö & Kantikant gör padeluppdrag.

Spismiljö har nyligen installerat en Kalfire E-One kamin hos Racqet, en padelhall i Helsingborg som ägs av Theavea brand group. Vi passade på att ställa fyra snabba frågor till Camilla Fritz Grundelius, projektledare på Kantikant som stod för inredningsdesignen.

Vem är du och vad gör Kantikant?
Kantikant är ett inredningsföretag som arbetar med olika inredningsuppdrag, åt i huvudsak företag. Vi gör uppdrag inom offentlig miljö, såsom retail, konceptutveckling, kontor och mässmontrar. För ungefär ett år sedan fick vi förfrågan om att göra en padelhall åt Thevea Brand group (ägarna till Tretorn, Racqet och Friluftsvaror/Sarek bl.a). Jag är utbildad inredningsdesigner och har arbetat med möbler och inredning i 15 år. Jag fungerade även som projektledare i detta projektet och har styrt arbetet med hantverkare och leverantörer från början till projektet var klart.

Hur gick tankarna med Racqet och en eldstad?
Vi ville skapa en unik padelhall som erbjuder lite mer premiumkänsla. Det skulle genomsyra hela lokalen, från val av padelbanor, bra ljudmiljö (akustikplattor i hela taket), ventilation möbler och upplevelse. Vi bestämde tidigt att vi skulle ha en loungeyta där man kunde hänga, titta på padelmatcher live eller på tv. I det utrymmet kändes det som ett måste att ha en snygg öppen spis, för att förstärka loungekänslan ytterligare.

Varför föll valet just på en Kalfire E-One från Spismiljö?
Valet på E-one var inte alls svårt. Trots att det är en konstgjord eld så ser den ”verklig” ut. Andra faktorer som vägde in var att man inte behöver utsug/skorsten och att man kunde få den med både ljud och värmeeffekt. Den har fått mycket positiv respons i hallen vill jag tillägga!

Vad är de stora fördelarna med Kalfire E-One?
Att den är verklighetstrogen och inte behöver utsug/skorsten.

Anders Nilsson, försäljningschef på Spismiljö tillägger: Kalfire E-one drivs av hologram och det är vi ensamma om att sälja på svenska marknaden. Den passar perfekt till offentliga miljöer eftersom den är enkel att använda och behöver inget underhåll. Eldstäder med ved kräver att någon ska fylla på ved hela dagarna och med Kalfire E-one slipper man också alla utsläpp av partiklar i luften, vilket är perfekt i en offentlig miljö som denna. Kaminen kan byggas in i vilket material som helst och kan placeras precis där kunden önskar, avslutar Anders.

Anders Nilsson

Presskontakt Säljansvarig kaminer 042-44 99 563

Vi kan brasvärme och grillning!

Vi är ett genuint familjeföretag som drivits av familjen Håkansson i över 30 år och vi är idag en av Sveriges ledande leverantörer av brasvärme. Vi har ett brett sortiment med både egna produkter från välkända varumärket Attityd och de erkända varumärkena Dovre, Westbo, Apartment, Rais, Kal-fire och Dimplex Opti-Myst som vi har agenturen för i Sverige. Vi har även agenturen för exklusiva Napoleon Grills från Kanada.

Att välja braskamin är en förtroendesak. Hos våra duktiga återförsäljare kan du få hjälp med hela processen från val av eldstad till det rena installationsarbetet. Välkommen att ta del av vårt breda sortiment!

Scandinavisk Spismiljö AB
Ekslingan 1, Väla Norra