Ikoniska Delirium Tremens 750ml nu tillgänglig styckvis på Systembolaget

Ikoniska Delirium Tremens 750ml nu tillgänglig styckvis på Systembolaget

Hurra! Äntligen är längtan över, den 22:a februari blir Delirium Tremens på den ikoniska 750ml flaskan tillgänglig styckvis på Systembolaget. Tidigare har denna juvel endast varit tillgänglig i kolli om 12 flaskor men nu möjliggörs det för konsumenter i hela vårt avlånga land att beställa hem Delirium Tremens 750ml styckvis till valfritt Systembolag. Delirium Tremens är Brouwerij Huyghe flaggskepp och har genom åren uppnått en smått ikonisk status bland belgo-älskare världen över. Trots sina 8,5 volymprocent är denna ljusa belgiska ale otroligt lättsam med fruktiga toner av aprikos, en rejäl fyllighet och en något eldig, torr och stram avslutning.

Ölet Delirium Tremens såg dagens ljus 26:e December 1988 på inrådan från den Italienska marknaden och blev genast en internationell succé. Den karaktäristiska keramikliknande flaskan i kombination med ölets unika smak blev ett vinnande koncept vars arv än idag lever vidare. Hemligheten tros ligga i den trio av jästkulturer som används vid framställningen. Delirium Tremens ärades med utmärkelsen "Världens bästa öl" 1997 av den erkända öljournalisten Stuart A Kallen. Denna utmärkelse bekräftades året därpå då Delirium Tremens tilldelas Guldmedalj i Chicago World Beer Championship. Genom åren har Delirium familjen växt och består numera av flertalet medlemmar varav många går att finna på Systembolagets hemsida. Delirium har också förärats med egna ölcaféer världen över och blivit synonym med den "Rosa Elefanten" som pryder des logo.

Stil: Belgisk ljus ale
Pris: 100,70 kr (99,90 kr 2023-03-01)
Artikelnummer: 51561-01

För mer information kontakta Sebastian Armijo på Spivi Sweden.

Spivi AB är en del av Spivi Scandinavia och är en ledande distributör i alkoholbranschen. Gruppen är med dotterbolagen Spivi, IVY Nordic och Carl Wine verksam med dotterbolag i hela Norden. Spivi importerar bland annat produkterna Små Sure, Aviation Gin, Kingsbarns Single Malt, Westward Whiskey, Rickhouse Bourbon, Madre Mezcal, Råstoff och Delirium Beers.

Sebastian Armijo

Brand Manager Beer 0763270580