NYHET - Eurovision Song Contests officiella bubbel lanseras i Sverige

NYHET - Eurovision Song Contests officiella bubbel lanseras i Sverige

Unity Prosecco- Eurovision Song Contests officiella bubbel lanseras i Systembolagets beställningssortiment för 129 kr. Importören Ivy Nordic tillsammans med den prisbelönta producenten Invivo står bakom lanseringen.

Världens största musiktävling behöver ingen närmare introduktion, och den 67e upplagan kommer att äga rum i Liverpool i England, där tävlingarna startar den 9 maj och finalen går av stapeln den 13 maj.

Unity kommer att serveras till alla artister och deras team under hela tävlingsveckan i Liverpool, och Eurovision Song Contest kommer att ses av 182 miljoner människor, världen runt.

Martin Österdahl, Executive Supervisor of the Eurovision Song Contest kommenterar “We are pleased to be creating the first official Prosecco of the Eurovision Song Contest with Invivo. We’ve never needed more Unity and now both our fans around Europe and contestants backstage can raise a glass and celebrate one of the most important values of the Eurovision Song Contest.”

Unity Prosecco är ett friskt och fruktigt vin, med en härlig mousse och fin längd och klassiska toner av citrusfrukter, äpplen, örter och lite vit persika. Detta är det självklara vinvalet för kommande helgers musikfester. Den första deltävlingen går av stapeln den 4 februari.

Passar till: Salta snacks, skaldjur och småplock.

Unity Prosecco på Systembolaget

Om Invivo:

Invivo etablerades 2008 av de två vinentreprenörerna och vännerna Tim och Rob från Nya Zeeland. De har blivit kända för sina samarbeten med världsstjärnor som Graham Norton och Sarah Jessica Parker. De exporterar sina produkter till 42 länder och har blivit belönade med fler än 300 priser i vintävlingar.

Invivo är baserade i Nya Zeeland där de producerar sauvignon blanc, rosé och pinot noir, men de har producentpartners runt om i världen där de producerar vin och sprit, bland annat från Italien, Argentina, Frankrike, Irland och Australien.

www.invivowines.com

Unity Prosecco | Art.nr: 55340 | Alkoholhalt: 11% | Pris: 129:- | Storlek: 750ml