PRIZM Liquid Art DDH DIPA Citra 440ml

PRIZM Liquid Art återuppstår! Lanseras på Systembolaget den andra september.

Den andra september lanseras PRIZM Liquid Art på Systembolaget. En limiterad exklusiv lansering på endast 4000 burkar kommer äntligen till Sverige. Denna unika utgåva är faktiskt den första ölen som grundarna av PRIZM bryggt två gånger. En dubbel IPA, dubbel torrhumlad med citra, alkoholhalt 9%. Nu får även de svenska konsumenterna ta del av denna hyllade DDH DIPAn från Frankrike.

PRIZM Brewing Co. grundades i Vendargues, en stad nära Montpellier. Man planerade att öppna bryggeriet mars 2020, tyvärr så blev man tvungen att flytta fram festen på grund av pandemin. Grundaren, Julien du Tremblay, var fast besluten om att öppna så snabbt som möjligt och efter ett år stod bryggeriet helt klart. Under tiden som man väntade på bryggverket så kontraktsbryggde man hos FrauGruber Craft Brewing i Tyskland. Idag görs all öl från PRIZM på det egna bryggeriet i Vendargues, Frankrike.

PRIZM Brewing Co. har en tydlig filosofi i sitt skapande. Man vill tillverka tillfälliga öl som är tydligt humledrivna med starka aromatiska inslag som trivs i burkkostymen. Anledningen till varför man för första gången brygger om Liquid Art är för att det är en öl som verkligen beskriver deras filosofi, eller som Julien själv säger, "Om bryggeriet hade varit en öl så hade vi varit Liquid Art DDH DIPA" . Faktum är att man ville från början att bryggeriet skulle heta Liquid Art, tyvärr användes redan det namnet av Collective Arts Brewing i Kanada, deras festival går under samma namn, Liquid Arts Festival. Denna upplaga från PRIZM får istället beskriva deras ölkonst, filosofi och identitet. Med sina 4,18 på Untappd (slutet av augusti) så kan Julien vara trygg med att Liquid Art välkomnas på nytt med öppna armar.

PRIZM LIQUID ART DDH DIPA
Dubbel torrhumlad med citra (DDH)

Lanseringsdatum: 2022-09-02
Antal: 4000 burkar
Pris: 55:90 kr
Alkoholhalt: 9%
Artikelnummer: 10463
Smak och doft: Tydliga toner av tropisk frukt. Mango, ananas, persika samt fräscha inslag av humle och citrus. Otroligt välbalanserad.

Om du vill se hur du beställer och vilka butiker som har Liquid Art på hylla klicka här. Där kan du även läsa hur Systembolaget tolkat denna exklusiva upplaga från PRIZM.

För mer information kontakta Sebastian Armijo på Spivi Sweden.