Småbubblesnyhet

Små Bubbles - En bubblig nyhet från Små Sure

Små Shots har haft stora framgångar med sina likörprodukter i Norden och nu följer de upp succén med sin nästa storsatsning – alkoläsken Små Bubbles. Drycken kommer att lanseras i Sverige och Norge i november och kommer i samband med lansering finnas tillgänglig i Systembolagets beställningssortiment - Produkten är en härlig, bubblig alkoläsk med smak av mango och ananas, säger Gabrielle Hjort, Brand manager på Spivi.

Små Bubbles är vegansk och Spivi har varit angelägna om att Små bubbles ska vara en returburk, trots att de stora produkterna från de ledande leverantörerna i segmentet kommer i glasflaska.  "Vi tycker att det är viktigt att materialet kan återvinnas och bidra till den cirkulära ekonomin", säger VD Michael Keijser. Små Bubbles är resultatet av ett noggrant arbete med att hitta både en smak och design som känns modern och tidlös med tydligt släktskap till Små Shots. Gustaf Boman har tagit fram designen på produkten som kommer i färgerna rosa och guld. Om Små Bubbles mango Pineapple Doft: Frisk doft med tydliga toner av tropisk frukt framförallt mango och ananas.

Smak: Söt smak med balanserad syra och ren smak av mango och ananas.

Alkoholhalt: 4% Pris: 19.90 + pant -

Art nr: 83075

"Vi har haft stora framgångar i likörsegmentet och vill nu utveckla varumärket in i nya segment med alkoläsk", säger Marketing Manager Rai Fierro.

Spivi AB är en vin och spritimportör som grundades 2017. Spivi importerar bland annat produkterna Små Shots, Silly och Rock Shots.