Små Bubbles Tutti Frutti - Nya bubblor och ny smak

Små Bubbles Tutti Frutti - Nya bubblor och ny smak

Efter succén med Små Bubbles Mango & Pineapple lanserar Spivi en ny smak i serien Små Bubbles. I november förra året lanserades Små Bubbles Mango & Pineapple och blev direkt en succé. Den har idag sålt över 200.000 burkar i Sverige och finns nu på hyllorna i 124 Systembolag. ”Vi är väldigt nöjda med lanseringen och ser att det finns en stor efterfrågan på denna typ av produkter” säger marknadschefen på Spivi Rai Fierro. I april lanseras en ny smak i Systembolagets beställningssortiment. Den nya smaken är Tutti Frutti är en blandning av äpple, päron, hallon och citron i en perfekt mix. Tanken är att ingen frukt skall vara dominerande och att frukterna ska samspela till en härlig söt, fruktig smak.

Små Bubbles Tuttt Frutti kommer, liksom Mango & Pineapple, i en pantbar returburk trots att de stora produkterna från de ledande leverantörerna i segmentet kommer i glasflaska. ”Vi tycker att det är viktigt att materialet kan återvinnas och bidra till den cirkulära ekonomin” säger Michael Keijser VD på Spivi.Små Bubbles Tuttti Frutti lanseras i Systembolagets beställningssortiment i mitten på maj.

Små Bubbles Tutti Frutti

Doft: Söt och fruktig doft med tydliga inslag av hallon, äpple och päron

Smak: Söt smak med balanserad syra och ren smak av päron, hallon och citron.

Alkoholhalt: 4%

Pris: 19.90 + pant

Produkten är vegan

Spivi AB är en vin och spritimportör som grundades 2017. Spivi importerar bland annat produkterna Små Shots, ,Små Bubbles, Silly Sour och Rock Shots.