Sebastian Armijo, Brand Manager Beer Spivi

Spivi tar från och med den 22:a augusti in Colorful Brands portfölj.

Spivi tar från och med den 22:a augusti in Colorful Brands portfölj. Grundaren av Colorful Brands heter Sebastian Armijo och han tillsammans med sin varumärkesportfölj ansluter sig nu till Spivi Sweden. Sebastian besitter en stor kunskap om öltrender och är ett smaksäkert proffs inom all mat och dryck. Ölbranchen är ytterst trendkänslig och nyhetsdriven så Sebastians expertis inom området ser Spivi som en enorm tillgång. Sebastian och hans portfölj är varmt välkomna in i Spivi-familjen.

Varumärken som Delirium, Brouwerij De Halve Maan, Prizm Brewing, Oso Brewing, East London Brewing Co, Little Rain Brewing Co, Floem Craft Beer och även Nordés Gin följer alla med Sebastian till Spivi. En otroligt spännande ölportfölj som redan nu har kommande lanseringar i Systembolagets tillfälliga sortiment hösten/vintern 2022. Nedan kan ni läsa en kort presentation om några av bryggerierna samt lanseringar i höst och vinter.

Prizm Brewing Co.
Den starkast lysande stjärnan på den franska craft beer-scenen med osannolikt högt betyg på ölrejtnings-appen Untappd. Aktuella i Sverige med en lansering på en av deras mest hyllade öl, Prizm Liquid Art. En dubbelt torrhumlad (Citra) DIPA på 9%. För övrigt första gången Prizm brygger om en tidigare öl. Endast 4000 burkar lanseras exklusivt den andra september på Systembolaget. Pris 54:90 kr / 440 ml.

Prizm Liquid Art

Brouwerij Huyghe
Ett omtalat bryggeri som hyllas världen över. Delirium Tremens är bryggeriets flaggskepp, som en gång i tiden blev utsedd till världens bästa öl och har satt den lilla staden Melle på världskartan. Har även en kedja med öl-caféer spridda över världen, ett besök på Delirium Café är alltid en upplevelse! Numera produceras flertalet varumärken under Huyghe. Delirium Tremens säljs i tre olika storlekar, 330 ml flaska, 750 ml flaska och på bilden nedan ser ni ett mini-fat på 5 liter som säljs för 599:90 kr via Systembolagets beställningssortiment. Den 1:a november lanseras den omåttligt populära Delirium (Noël) Christmas 750ml i Systembolagets julsortiment. Håll utkik efter den "rosa elefanten".

Delirium Tremens 5 liter

Brouwerij De Halve Maan
En riktig klassiker i Belgien och Brygge som är dess hemvist. Många känner nog redan till de klassiska varumärkena Straffe Hendrik, Brugse Zot och Blanche de Bruges. Beläget i den historisk stadskärnan i Brygge där ölen fortfarande bryggs för att sedan pumpas ut via en 3,2km lång pipeline till bryggeriets buteljeringsfacilitet. Missa inte ett stopp på bryggeripuben beläget på Walplein 26 nästa gång du är i Brygge! På bilden nedan ser ni en tidigare exklusiv lansering, Straffe Hendrik Heritage 2019. Hela två exklusiva lanseringar kommer till Sverige innan 2022 är slut. Den 14:e oktober lanseras De Halve Maan Brugse Bok 330 ml och den 11:e november lanseras Straffe Hendrik XMAS 11% 750 ml i Systembolagets tillfälliga sortiment.

Straffe Hendrik Heritage

OSO Brewing Co.
Madridbaserat spökbryggeri med 3 engelsmän vid rodret. Joe, tidigare huvudbryggare hos Garage (Barcelona) styr skutan med precision och storslagna öl. Oavsett om det är humlig IPA, Imperial Stouts eller suröl så blir man aldrig besviken när man får njuta av OSO. Aktuella med en lansering i Sverige början av oktober, Don't Fear the Raptor, en modern IPA bryggd tillsammans med Neon Raptor Brewing, Nottingham, UK. Endast 1500 burkar kommer till Sverige den 7:e oktober.

Don't fear the raptor

St Idesbald
Vid Klostret Ten Bogaerde i Koksidje har det bryggts öl i flera hundra år. Idag drivs bryggeriet av Brouwerij Huyghe som producerar klassisk belgisk klosteröl genom varumärket Sint Idesbald. I klostrets gamla svinstior finns nu ett toppmodernt bryggeri integrerat med ett besökscentrum samt en magnifik terass. Öl från St Idesbald dyker upp i Sverige i slutet av November som ett unikt mixpack som innehåller St Idesbald Blond, St Idesbald Donker, St Idesbald Rousse och St Idesbald Tripel.

Med Sebastian som Brand Manager för öl i familjen Spivi så kan hela Sverige räkna med fler intressanta och unika öllanseringar. Vi är otroligt glada att ha en sådan eldsjäl inom kategorin i team Spivi. Återigen, välkommen Sebastian och alla producenter.

Om ni vill kontakta vår ölexpert så når ni honom på sebastian@spivi.se.

Spivi AB är en del av Spivi Scandinavia och är en ledande distributör i alkoholbranschen. Gruppen är med dotterbolagen Spivi, IVY Nordic och Carl Wine verksam med dotterbolag i hela Norden. Spivi importerar bland annat produkterna Små Sure, Aviation Gin, Kingsbarns Single Malt, Westward Whiskey, Rickhouse Bourbon, Madre Mezcal, Råstoff och THY eko pilsner.