THY Ekologisk pilsner 33 cl

Thisted Bryghus släpper ekologisk pilsner på Systembolaget.

Från det prisbelönta danska bryggeriet Thisted Bryghus lanseras nu THY EKO pilsner i Systembolagets fasta sortiment. Pris 17:70 kr och flaskan är 33 cl.

Thisted Bryghus grundades 1902 i staden Thisted uppe i norra Danmark. Utvald till årets danska bryggeri av organisationen Danska ölentusiaster hela tre gånger, 2015, 2016 och 2017. I sportspråk kan man säga att Thisted Bryghus vann trippeln.

1995 lanserades Danmarks första ekologiska öl och det är just den Pilsnern som nu lanseras på den svenska marknaden. Man har hållit fast vid de gamla bryggmetoderna och samma recept sedan lanseringen 1995. Sann skandinavisk ölhistoria lanseras på Systembolaget i juni.

Bryggeriet har de senaste åren etablerat sig som ett av landets mest innovativa och lanserar regelbundet en rad nya spännande produkter på marknaden. Just blandningen av att bibehålla över 100-åriga tillverkningsmetoder och samtidigt våga ta ut svängarna gör Thisted till ett spännande bryggeri.

THY EKO pilsner är otroligt finstämd öl som passar till mycket. Som sällskapsdryck rekommenderas det att servera vid cirka 6-7°C och till fisk eller ljust kött vid cirka 8°C. Vi i Sverige älskar ju att äta smörgåsbord som har en kavalkad av smaker och anrättningar, THY EKO pilsner är som skapt för den smakkarusellen.

Pris: 17:70 kr | Volym: 330 ml | Alkoholhalt: 4,6% | Artikelnummer: 1292