VÄRLDSNYHET! St Idesbald Belgiskt mixpack lanseras 2:a December på Systembolaget.

Spivi AB fortsätter leverera belgiska smällkarameller! Denna gång är det ett belgiskt mixpack signerat Abbey Sint-Idesbald som lanseras på Systembolaget. En unik produkt framtagen för den öltokiga svenska marknaden. Denna exklusiva lansering innehåller fyra olika 33cl flaskor från bryggeriet St Idesbald beläget i de gamla svinstiorna på klostergården Ten Bogaerde, tillhörandes cistercienklostret O.L.V. Ten Duinen.

Med fyra olika öl i samma paket kan man verkligen utforska de olika ölstilarna och St Idesbald har möjlighet att visa upp sin mångsidighet och kvalité. Att ha en hemmaprovning eller kombinera med olika maträtter är alla inspirerande och utbildande sätt att avnjuta den belgiska ölkulturen. Med andra ord ett utmärkt sätt att presentera St Idesbald för de svenska ölentusiasterna och belgofans.

St Idesbald mixpack

Mixpacket består av följande fyra öl och belgostilar.

St Idesbald Blond, en ljus belgisk ale med 6,5% alkoholstyrka och söta toner av honung samt kryddiga inslag med en mjuk avslutande beska.
St Idesbald Dubbel, en mörk belgisk ale på 8% med aromatiska inslag av kaffe, knäck och sirapslimpa.
St Idesbald Rousse, en bärnstensfärgad belgisk ale. 7% alkoholstyrka med ljuvliga inslag av karamell och torkad frukt.
St Idesbald Tripel, en ljus och lite alkoholstarkare ölstil på 9%. Fruktiga inslag balanseras av ölets kryddiga karaktär. En väldigt populär ölstil i Belgien.

Lanseringsdatum: 2022-12-02
Antal: 30 000 mixpack
Pris: 136:90 kr
Storlek: 4 x 330 ml
Artikelnummer: 10953
Passar till: Hemmaprovning med vänner, ostbrickan, svensk husman samt som sällskapsdryck. På förpackningens baksida blir du guidad om de olika ölstilarna.

Om du vill se hur du beställer och vilka butiker som har St Idesbald mixpack på hylla klicka här.

För mer information kontakta Sebastian Armijo på Spivi Sweden.