Svensk talare till prestigefylld konferens

På onsdag arrangeras The International Content Marketing Summit i London. För första gången finns en svensk bland talarna på Europas största och mest prestigefyllda content marketing-konferens.

Björn Owen Glad arbetar som marknadschef på contentbyrån Spoon och är styrelseledamot i Swedish Content Agencies. Hans medverkan på CMA Summit är ett av flera internationella uppdrag under hösten, men utan tvekan det mest prestigefyllda.

– Att medverka på CMA Summit är ett ärofyllt uppdrag. Det är den viktigaste content marketing-konferens i Europa och den plats där många nya idéer föds och möts för första gången. Deltagarna och talarna kommer från hela världen och hör till de mest hängivna och framgångsrika inom content marketing, säger Björn Owen Glad.

Björn kommer bland annat delta i en paneldiskussion om europeisk content marketing tillsammans med Igor Savič från den slovenska byrån Poslovni Mediji och Gregor Vogelsang från Burda Creative Group i Tyskland. Panelen kommer diskutera kring europeisk content marketing i stort, geografiska skillnader och utmaningar kring att skapa content marketing för företag som verkar på en global marknad.

– Att Björn hållit en rad uppmärksammade föredrag utomlands den senaste tiden är ett kvitto på att Spoon håller allra högsta internationella klass. Björns medverkan vid CMA Summit är ett bevis på att hans och Spoons idéer kring framtidens content marketing är inspirerande, inte bara i Sverige utan även internationellt, säger Anders Ribba, vd på Spoon.

Spoon expanderar just nu internationellt och under 2014 har byrån etablerat sig i Helsingfors och Oslo. Under de närmaste åren väntar etablering på flera nya marknader. Spoon arbetar i dag globalt med ett flertal starka varumärken, däribland Wärtsilä och Xylem.