​Succé för Rivia Sports träningsresa till Fuerteventura

Umeåbolaget Rivia Sports tillverkar färgglada träningskläder och activewear som sticker ut. Ni i vår och sommar kommer flera nyheter från bolaget. Förutom en ny kollektion har de i samarbete med Apollo Sports anordnat en träningsresa till La Pared på Fuerteventura.

Berätta mer om träningsresan – hur uppstod idén?
– Idén kom i samband med ett samarbete som vi startade 2016–2017 med en grym tjej som heter Magdalena Lindström. Hon jobbade då på Playitas, och då började vi spåna på en egen träningsresa i framtiden. Med hennes erfarenhet och drivkraft kunde vi genomföra vår första träningsresa under Rivia Sports i samarbete med Apollo Sports, säger Rivia Oliveira på Rivia Sports.

Vad hade träningsresan för inriktning och vad tyckte deltagarna om upplägget?
Det var en ganska blandad träningsresa med många olika träningsmöjligheter, det var det vi satsade på. Vi hade allt från olika gruppträningar till föreläsningar, från beachvolley till surf. Framförallt instruktörer som ingår i Rivia Sports-teamet. På resan deltog ca 60 personer och vi har fått otroligt bra feedback av deltagarna. Även utvärderingen som gjordes av Apollo Sports visade på en superfin respons. Många blev otroligt positivt överraskade och kände bra gemenskap under helan resan. Likaså tyckte vi (ledare) att det var superkul och ett riktigt härligt gäng som var med oss på resan, fortsätter Rivia.

Planerar ni fler träningsresor? Blir det samma ställe eller på andra platser?
–
Det gör vi faktiskt! Vi planerar redan nästa års resa till samma ställe. Så bara att hålla utkik på vår Facebook-sida eller signa upp för vårt nyhetsbrev för mer information inom kort, säger Rivia.

Under vintern har Rivia Sports jobbat hårt med nya kollektionen och under årets första månader var Rivia i Sydafrika för att fotografera de nya plaggen.

När lanseras nya kollektionen?
– Den har nu lanserats lite pö om pö. Vi har en del planerade plagg som släpps nu lite under våren/sommaren. Det är en kollektion som verkligen andas 80-tal på ett härligt sätt, mycket färger som vanligt och mer sommarplagg som shorts med mera, säger Rivia.

Vilka plagg i nya kollektionen tror du kommer bli storsäljarna?
– Vi hoppas givetvis att våra följare hittar något nytt de gillar och att de fortsätter hitta sina favoriter. Jag kan tyvärr inte välja en favorit själv, jag gillar verkligen de nya mönster och färger som är i kollektionen. Denna kollektion är gjord i samarbete med grafikern Stina Nyström från Umeå, och samtidigt släpper vi även nya färger av Näck-serien gjord för oss av illustratören Kajsa Nilsson, fortsätter Rivia.