Habo Gruppen AB väljer Spot On i digital upphandling

Habo Gruppen AB, ledande inom Norden på funktionella beslag, har valt att satsa på en ny digital partner då deras befintliga hemsida och digitala plattform behöver uppgraderas och optimeras. Valet föll på Spot On AB i Jönköping. Tillsammans med Habo Gruppens redan befintliga design- och varumärkesbyrå Grand Public kommer den nuvarande plattformen Litium att uppgraderas till senaste versionen. Utöver det kommer produkthanteringen förbättras med integrerat PIM-system (Product Information Management) för att få en smidigare intern hantering av alla produkter samt att förenkla arbetsflöden.

” – Vi har ett stort ansvar gentemot alla våra återförsäljare och slutbrukare att kontinuerligt utveckla våra digitala tjänster för att kunna leverera relevant och korrekt information och en inspirerande varumärkesupplevelse. Efter en noggrant genomförd upphandling föll valet av ny digital partner tillslut på Spot On. För oss var det viktigt att hitta någon som utmanar oss i våra tankar kring framtida digitala satsningar. Spot On har även ett tydligt datadrivet arbetssätt där kontinuerlig uppföljning utgör underlag för nya prioriteringar och satsningar framåt. Vi kände tidigt ett starkt engagemang från teamet på Spot On och även bra personkemi vilket är en oerhört viktig faktor för att lyckas när man jobbar i stora och krävande projekt.”

Elias Stenberg, kommunikationschef Habo Gruppen

Arbetet börjar omgående med en förvaltningsfas som innebär att konsulter från Spot On sätter sig in i Habo Gruppens miljö. Det ger en god möjlighet att för båda parter att först känna på samarbetet och hitta gemensamma. mål. Därefter finns planer på diverse optimeringar för att se till att bolaget alltid ligger i framkant gällande sina digitala satsningar.

” – Vi är förstås superstolta och glada över att Habo Gruppen AB valde oss på Spot On som partner. Upphandlingen kändes väldigt genomtänkt och relevant, vi fick verkligen visa vad vi gick för och kommer nu förstås jobba stenhårt på att förvalta detta förtroende.”

Lars-Åke Wahlberg, CEO Spot On