Hösten 2017 på Gripsholm

Hösten 2017 på Gripsholm

Nu är höstens kollektion äntligen på plats. Här trängs murriga blå färger med inslag av grått och rosa. Extra fint blir det när man blandar olika strukturer och material som t.ex. sammet, stickat och linne.

Vår höstkollektion är inspirerad av Art Deco och en känsla av lyx på skandinaviskt vis. Mustiga färger av blått och turkos med inslag av grått, lila och rosa får oss att tänka på den urbana glamouren och mystiken som uppstod i början av 1900-talet. Både sängkläder och kuddfodral har grafiska och klassiska mönster. Några är lugnare ton-i-ton mönster och några är mer uttrycksfulla med gulddetaljer. Mjuka textiler som sammet och satin blandas med krispig percale och tvättad linne för att skapa en både elegant och stilren look.