Vårens härliga linnelakan från Gripsholm

Våren har flyttat in på gripsholm.se

Vårens kollektion är inspirerad av den nordiska naturens former och färger. Vi har hämtat inspiration från mineraler, mönster och strukturer av växter och hav och skapat en luftig känsla av många blåtoner och sandfärger. Naturmaterial som tvättat linne och bomull är genomgående samt en handritad prägel på mönster. Även texturer som quilt, broderi och vävda mönster samt detaljer som tofsar och vingar skapar en dynamik i kollektionen.

SOVA

Våra linnelakan känns extra luftiga och behagliga i sommarens varma vindar. Vårkollektionens tvättade linne går i milda toner av vitt, blått, rosa och ljusturkos som för tankarna till hav och natur. Mixa och matcha gärna de olika färgerna för att skapa en lekfull känsla i den harmoniska färgskalan!

Hos oss hittar ni även våra krispiga percalelakan som ger en svalkande och lyxig känsla. Vårens mönster för tankarna till skummande hav och spår i sanden. Sandfärger tillsammans med flera nyanser av blått och rosa ger en naturlig och frisk känsla, och detaljer som dubbelsöm ger bäddningen en extra touch av kvalitet och personlighet.

För den som söker mjuk kvalitet och lite lyster i sovrummet så är det Satinlakan ni skall välja. Vi har inspirerats av snäckskal och vågor, och graderade effekter i våra mönster ger en böljande, somrig känsla. Välj mellan stora eller små mönster i ljusa eller mörka toner där ett handritat formspråk förenar kollektionens uttryck.

BADA

I vårens kollektion finns härliga handdukar i bomull/lin blandning med fin lyster och i behagliga färger. Lin blir allt skönare ju mer de används.

Gripsholms Hamam handdukar passar perfekt till stranden, solstolen eller badrummet. De lugna och subtila färgerna ger en harmonisk känsla inför sommarens dagar av sol, bad och vila.

INREDA

Våra linnekuddar är både enfärgade och mönstrade med subtila, grafiska prints. De passar bra att matcha med varandra såväl som var för sig för att ge en mer avskalad look. Färgerna på kuddarna går i en lugn skala av blått, rosa och sandfärg och är prydda med tofsar i linne eller med en dubbelsöm för att ge extra karaktär.

Vi har även broderade och vävda kuddar skapar en levande struktur i mönster som ger en exklusiv känsla av gediget hantverk. Helbroderat eller partier där textilen får synas gör att kuddarna får olika mjukhet och karaktär.

Vårens quiltade kuddar går i blå- och gröntoner som är inspirerade av mjuka klippor och havets vågor.

I kollektionen finns även en mjuk och behaglig bomullsfilt att svepa om sig när de svala kvällarna hägrar. Väven gör att filten får en elastisk kvaliet samt skapar även en vacker, krinklad struktur där ena sidan går i blått eller grått och andra sidan i vitt.

DUKA

Nytt för våren är våra småmönstrade produkter för köket i bomull/linne. Produkterna består av kökshandduk, löpare och bordstablett och går fint att matcha med varandra samt med vår köksserie i tvättat linne. Mönstren har en klassisk, lekfull karaktär som är inspirerade av vattendroppar och koraller.