Springtime och Notified utser Årets digitala kommunikatör i Almedalen

Springtime instiftar tillsammans med Notified priset Årets digitala kommunikatör i Almedalen. Priset kommer att gå till den person eller organisation som varit mest tongivande och en förebild i sociala medier under politikerveckan. Priset kommer att delas ut fredagen den 3 juli i Visby och utses av en jury.

För första året utser kommunikationsbyrån Springtime i samarbete med medie-bevakningsföretaget Notified pris i kategorin Årets digitala kommunikatör i Almedalen. Vinnaren behöver dels ha fått ett stort genomslag, men juryn ser även till kvalitet.Det kommer att presenteras en vinnare samt en andra- och en tredjepristagare fredagen den 3 juli.

- Vi tycker det är hög tid att instifta ett pris för att lyfta kommunikation i sociala medier i Almedalen. Den digitala kommunikationen är allt viktigare för alla som deltar under politikerveckan. Almedalen är ett bra exempel på att debatten inte längre är knuten till en fysisk plats utan att den pågår lika mycket digitalt, säger Karin Bäcklund, digital strateg på Springtime.

Förutom att utse Årets digitala kommunikatör kommer Springtime tillsammans med Notified dagligen utse dagens vinnare i olika kategorier och i slutet av veckan presentera topplistor över resultat i de olika kanalerna.

- Kommunikationen under Almedalsveckan sker i allt större utsträckning i digitala kanaler. Att lyfta snackisar i sociala medier är därför ett bra sätt att få en summering av vad som sägs där. Därför känns vårt pris Årets Digitala Kommunikatör i Almedalen helt rätt i tiden, säger Kalle Mobeck, Sales Manager på Notified.

Juryn består av:

Karin Bäcklund, digital strateg, Springtime

Kalle Mobeck, Sales Manager, Notified,

Camilla Eriksson, retorisk och semiotisk analytiker, Retorikiska.

Jonas Morian, kommunikationskonsult, PromeMorian AB/presschef, Almega

Karin Bäcklund, digital strateg Springtime, +46 70 8754677, karin.backlund@springtime.nu

Kalle Mobeck, Sales Manager, Notified, +46 709452535, kalle.mobeck@notified.com

• årets digitala kommunikatör i almedalen
  • notified
  • almedalen

Om Springtime

Springtime ingår i Hallvarsson & Halvarsson Group (H&H Group) som samlar Sveriges främsta kommunikationskompetens i tre ledande kommunikationsbyråer; Hallvarsson & Halvarsson, Comprend och Springtime. I gruppen arbetar 150 konsulter med att bistå kunder i över 10 länder. Företaget har två kontor i Stockholm, ett i London och finns representerade i Lissabon och Milano.