Pondus Kommunikation får ny VD

Sarita Nath blir ny VD för Pondus Kommunikation. Hon efterträder Malin Johansson, som under sina nio år på Pondus bland annat utsetts till Årets VD 2016.

– Det är stora skor att fylla, men jag är redo för utmaningen att ta Pondus till nästa nivå, säger Sarita Nath.

Sarita, tidigare byråledare och strateg, har en gedigen bakgrund inom kommunikation. Hon har erfarenhet både som beställare och som leverantör, med nationella och internationella varumärken. Med utbildning vid Umeå Universitet och Hawaii Pacific University, har Sarita arbetat från Stilla Havet till Örnsköldsvik, för att till slut landa tillbaka i Umeå och ta upp ledarskapet på Pondus.

– Pondus arbete är värderingsdrivet, med kraft i kommunikation och fokus på företags holistiska värdeskapande. Det är anledningen att jag med glädje och stolthet tar mig an det här uppdraget, säger Sarita.

Malin Johansson fortsätter sitt engagemang i Pondus, men nu från styrelsen.

– Det har varit en fantastisk resa att bygga upp Pondus till det vi är idag – en byrå som erbjuder kommunikationsdriven utveckling för lokala och nationella företag som vill ta ansvar. Det är helt rätt läge för både Pondus och för mig att ta nästa steg, och jag kan inte tänka mig en starkare efterträdare än Sarita, säger Malin.

Som partner i Srey-koncernen, huvudägare av Pondus, blir Malins uppdrag nu att finna nya vägar att utveckla affärer som skapar hållbar framtid för företag.

Utöver Sreys engagemang i Pondus Kommunikation återfinns även Ibx och Lumen Behavior i gruppen. Hela koncernen är också engagerad i Inter Business Initiative, som är ett ideellt kunskapslaboratorium och som utvecklar ramverk mot holistisk värdeskapande.