Vinnaren av Global Entrepreneurship Challenge utses på Good Morning 2020

På onsdag offentliggörs vinnaren av Global Entrepreneurship Challenge under Stockholm School of Entrepreneurship's (SSES) årliga event Good Morning 2020 på Grand Hôtel i Stockholm. Global Entrepreneurship Challenge är en tävling som initierats av svenska företaget Studentcompetitions.com i samarbete med amerikanska Kauffman Foundation.

Global Entrepreneurship Challenge är en global tävling för studenter som anordnas i samband med Global Entrepreneurship Week av världens största stiftelse för entreprenörskap, Kauffman Foundation och det svenska studentföretaget Studentcompetitions.com. Syftet med tävlingen är att få in idéer från studenter världen över om vad man kan göra för att uppmuntra till fler unga entreprenörer i deras land. Deltagande studenter ska skriva 300 ord på temat och det bästa förslaget belönas med en resa till Sverige och deltagande i SSES Start-up Day 2011. Vinnarna och resultatet från tävlingen presenteras den 17 november på Good Morning 2020 under Global Entrepreneurship Week.

För mer information, kontakta:

Gustav Borgefalk, Medgrundare av Studentcompetitions.com, tel: 070-566 91 70, gustav.borgefalk@studentcompetitions.com

Marie Sundström, Projektledare för SSES Good Morning 2020 och Start-up Day 2011, tel: 073-403 52 94, marie.sundstrom@sses.se