Logga in på SSGs tjänster via Facebook eller Google

Logga in på SSGs tjänster via Facebook eller Google

SSG erbjuder nu möjligheten att logga in till dina tjänster via ditt Facebook- eller Google-konto på SSG Mobile. Det gör det enklare för dig att nå SSGs tjänster via något av dina befintliga konton som du ofta använder.

SSG har utvecklat möjligheten att logga in till SSGs mobila tjänster för sina användare. Nu kan du använda ditt konto på Facebook eller Google för att logga in, istället för att använda inloggningsuppgifter från SSG. Detta skapar ett smidigare inloggningsförfarande och förenklar också möjligheten att logga in för dig som användare. Istället för ett nytt användarnamn och lösenord att komma ihåg, kan du använda ett av dina befintliga konton som du använder ofta.

– Det här är ett steg i att göra det enklare för SSGs kunder att komma åt sina tjänster, säger Benny Sundholm, IT-chef på SSG. Genom att använda ditt användarnamn och lösenord som du använder på Facebook eller Google blir det enklare för våra användare att logga in genom att de skriver in inloggningsuppgifter de ofta använder.

Säkerheten är av högsta prioritet i det nya inloggningsförfarandet, och SSG har ingen åtkomst till dina användaruppgifter på Facebook eller Google. Inloggningsuppgifterna används för att verifiera din identitet och koppla det till SSGs tjänster.

– Vi sparar inga inloggningsuppgifter för Facebook eller Google för våra användare och använder inte kontot till något annat än att verifiera användares identitet. fortsätter Benny Sundholm. Det är standard vid denna typ av inloggningar när man använder Facebook eller Google.

Inledningsvis fungerar ditt Facebook- eller Googlekonto via SSGs mobila tjänster, SSG Mobile, men kommer på sikt att utvecklas att innefatta även inloggning via din dator.

Har du frågor om detta är du välkommen att kontakta SSGs kundtjänst på telefon 060 - 14 15 10.