Anders Nilsson ny styrelseordförande för SSG

Vid SSG Standard Solutions Group ABs årsstämma den 11 maj tidigare i år valdes Anders Nilsson till ny styrelseordförande. Han efterträder Gunnar Tärnvik, som haft posten sedan 1992. Anders Nilsson kommer tidigare från Know IT, där han varit koncernchef sedan 2003.

- SSG är ett spännande och duktigt tjänsteföretag med skogsindustriell koppling och en verksamhet med mycket IT-stöd. Jag är själv skogsägare och har bakgrund med arbete inom IT-branschen, säger Anders Nilsson.

Anders Nilsson tar över ordförandeskapet för ett starkt SSG, som de senaste åren ökat både omsättning och vinst. Under de senaste sex åren har bolaget vuxit med i genomsnitt 16 procent per år, samtidigt som närmare 20 personer har nyanställts.

SSG ägs av de sju största skogsbolagen i Sverige och arbetar med standardisering, information, rådgivning och utbildning inom svensk och utländsk industri.

- Min ambition är att utifrån en mer oberoende roll komplettera ägarkonstellationen med ett tjänsteperspektiv. Jag ska fullfölja det goda arbetet och vidareutveckla vad den tidigare styrelseordföranden gjort på ett bra sätt. Helt enkelt finslipa en bra verksamhet, säger Anders Nilsson

För mer information kontakta:

Jonas Berggren, VD SSG. Telefon: 060-14 15 01.
Anders Nilsson, styrelseordförande för SSG. Telefon: 070-666 19 15.

www.ssg.se