Arisone Medic tecknar avtal med SskWebben.se för rekrytering av sjuksköterskor

Satsningen på ett eget unikt platsannonstorg för nätverkets sjuksköterskor har precis som nätverket i sig blivit en succé. Diskussioner sker just nu med flertalet arbetsgivare om olika lösningar för ett samarbete. Senast i raden att bli en officiell partner är Arisone Medic International AB.

- Arisone Medic är en mycket intressant partner för oss och våra sjuksköterskor. Deras affärsidé och arbetssätt skilljer sig från andra arbetsgivare och ger vårt nätverk ett bredare och ännu mer intressant perspektiv för våra medlemmar sjuksköterskorna, säger grundaren till Sveriges nätverk av Sjuksköterskor Andreas Bader.

Inne i SskWebbens platsannonstorg hittar man såklart endast sjuksköterskejobb. Samtliga jobb och uppdrag kommer från egna partners med långsiktiga avtal. Detta gör att vi på SskWebben känner en trygghet i de arbetstillfällen som vi erbjuder våra medlemmar via deras egna nätverk.

Samtliga platsannonser visas också upp på ett lättöverskådligt och lättläst sätt allt för att våra användare enkelt skall hitta vad som erbjuds eller eftersöks. Du som sjuksköterska kan via enkla knapptryck sortera efter just din kompetens eller dina kriterier kring omfattning. Självklart finns det en avancerad sökfunktion samt ett smart bevakningssystem där du själv väljer ett ord att hålla utkik efter.

- Sskwebben har utvecklat en unik plattform för sjuksköterskor att mötas och nätverka på. Arisone Medic ser fram emot att som partner med SskWebben vara med och medverka till denna mötes- och nätverksplats för sjuksköterskor, säger Anna Nadmyr VD Arisone Medic International AB.

Inne i nätverket diskuterar sjuksköterskorna flitigt via sina grupper inom terapiområden, intresseområden eller arbetsplatser. I forumet finns idag över 2000 inlägg och just nu ca 70 aktiva diskussioner där man diskuterar allt från nattpass, rutiner till löner och avtal. Utöver grupper och forum finns även en chatt samt ett bloggverktyg. Allt skapat för och av sjuksköterskor i Sveriges nätverk av Sjuksköterskor www.SskWebben.se

/ SskWebben.se
red@sskwebben.se

Presskontakt SskWebben: Andreas Bader VD, tfn:070- 777 46 60 andreas@sskwebben.se