Stadium och GAIS förlänger samarbetet. Foto: GAIS.

Stadium förlänger med GAIS

Sportkedjan Stadium och fotbollsklubben GAIS förlänger det nuvarande avtalet ytterligare två år. Det nya avtalet innebär att Stadium förblir föreningens officiella sportleverantör fram till och med år 2021.

Redan 2016 skrevs avtal med Stadium som då fick möjlighet att bli samarbetspartner och officiell sportleverantör åt göteborgsklubben till och med år 2019. Tack vare det välfungerande samarbetet har avtalet nu förlängts med ytterligare två år.

– Stadium och GAIS har haft ett fint samarbete som vi nu fått möjlighet att förlänga. Förutom att vi kan fortsätta stötta klubbens arbete med att rekrytera fler barn till verksamheten och att utbilda ledare blir Stadium nu också huvudaktör för klubbens fotbollsskola, säger Daniel Johansson, Sponsorship Manager Stadium.

GAIS är en av Göteborgs anrikaste klubbar med en stark historia och supporterkultur. Stadium kan med kunskap inom försäljning och klubbvård bidra till att GAIS fortsätter att utvecklas. Avtalet innefattar samtliga lag/verksamheter inom GAIS och innebär också att Stadium blir en av GAIS huvudpartners. Avtalet sträcker sig fram till 2021-12-31.

– GAIS har sedan dag ett hittat jättefina utvecklingsformer med Stadium som gynnar båda parter och fotbollen i allmänhet. Avtalet har vi därför tidigt önskat utveckla ännu mer. Stadium är den aktör på marknaden som vi känner att vi verkligen kan växa tillsammans med, säger Erik Bergkvist, Klubbchef GAIS.

För mer information, vänligen kontakta;
Angelica Larsson, PR & Informationsansvarig på Stadium
070-5803931, angelica.larsson@stadium.com

Erik Bergkvist, Klubbchef GAIS
073-0321894, erik.bergkvist@gais.se

Stadium är Sveriges största sportkedja och med koncepten Stadium, Stadium Outlet och Stadium Pulse har företaget cirka 170 butiker i Sverige, Finland och Tyskland. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som är Sveriges största sportläger. Koncernen har cirka 3 800 anställda och omsättningen 2016/2017 var cirka 5,3 miljarder kronor exklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt liv för alla. www.stadium.se.