STADIUM UPPMUNTRAR NORDEN TILL FRAMSTEG INOM TRÄNING – LANSERAR KAMPANJEN #IAMPROGRESS

Sveriges största sportkedja Stadium lanserar Training-kampanjen #IAMPROGRESS. Med hjälp av bland andra elithockeyspelande modellen Linn Asplund, hälsoprofilen Malin Nylén, och träningskonsulten Dragomir ”Gago” Mrsic vill Stadium inspirera till aktivitet och uppmuntra hela Norden att dela med sig av sina träningsframsteg, oavsett var man befinner sig idag.

I höstens nya träningskampanj #IAMPROGRESS, porträtteras sex inspirerande träningsprofiler, alla med olika relation till träning men med ett gemensamt mål – att motivera andra människor att dela med sig av sina framsteg inom träning, oavsett nivå eller träningsform.

– Med #IAMPROGRESS satsar vi hårdare än någonsin. Kampanjen riktar sig till alla som vill nå sina mål oavsett träningsnivå. Med hjälp av tuffa och inspirerande profiler och det bästa träningssortimentet någonsin peppar vi för en riktigt bra träningshöst att se fram emot, säger Ebba Kanekrans, PR-chef Stadium.

Reklamkampanjen kommer att gå i TV, print, online, sociala medier i Sverige, Finland och Danmark (inte TV i DK) under perioden 22 augusti till 13 september. Profilerna kommer dessutom att dela med sig av sina bästa träningstips på www.stadium.se/iamprogress

#IAMPROGRESS är producerad av Stadium Inhouse tillsammans med Lola Production och Art Director Gustaf Törling. Fotograf, Peter Gehrke och musik Jocke Åhlund.

The Viral Company står bakom den digitala aktiveringen på Instagram där användarna uppmanas att hashtaga sin bästa träningsbild med #IAMPROGRESS och skriva ett peppande träningscitat som bildtext. Bilden publiceras på Stadium.se där den som får flest likes vinner. Varje vecka dras vinnare och kampanjen avslutas med ett första pris där vinnaren under två minuter får plocka så mycket träningsprodukter som möjligt i en Stadium-butik.

Följande sex profiler medverkar i Stadiums nya Training-kampanj:

• DRAGOMIR ”GAGO” MRSIC - Du känner igen honom från vita duken. När Gago

inte satsar på skådespelarkarriären jobbar han som träningskonsult och driver det

egna gymmet Extreme Training.

• MALIN NYLÉN – Träningsentreprenör med 15 år i branschen driver både blogg och

nätverket B.A.B.Y. som inspirerar kvinnor till en hälsosammare livsstil.

• LINN ASPLUND – Spelar hockey på elitnivå, bloggande modell som inspirerar

andra genom tips om det senaste inom kost, träning, mode och skönhet.

• SANNY DAHLBECK - En av Sveriges mest lovande kickboxingstalanger. Sanny har

tävlat professionellt sedan år 2009 och hans motto lyder ”hard training, easy

fight”.

• THERSÉSE BOHLÉN-KINN – Personlig tränare, elitsprinter på distanserna 100 och 200

meter och dessutom Stadium-anställd.

• SONIA GRÖNROOS – Boxare och tillika Stadium-anställd, från Tampere i Finland.

Sonia är regerande Nordisk mästare och har även tre år i rad knipit finska mästartiteln.

För mer information:

Ebba Kanekreans, PR-chef Stadium

1. ebba.kanekrans@stadium.se

Tel. 070–953 47 60

Stadium är Sveriges största sportkedja med cirka 140 butiker i Sverige, Danmark och Finland. I koncernen ingår dessutom specialkoncepten Stadium Ski och Stadium Outlet samt dotterbolaget Stadium Sports Camp (svb). Koncernen har cirka 3 000 anställda och omsättningen 2011/2012 var cirka 5,8 miljarder kronor inklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se.