Daniel Löfkvist, General Manager Stadium Outlet. Foto: Stadium

Två nya Stadium Outlet-butiker

Tioåriga framgångskonceptet inom sport och sportmode, Stadium Outlet, öppnar ytterligare två butiker. På torsdag klockan tio slår portarna upp i norska Moss och på fredagen, samma tid, i svenska Trollhättan.

Den andra butiken i Norge för Stadium Outlet öppnar under torsdagen den 21 november. Etableringen sker i Moss, cirka en timmes bilväg söder om Oslo.

–Vi är väldigt nöjda med starten i Norge och Kristiansand. Butiken och personalen har levererat helt enligt plan och kunderna har tagit emot oss väl. Nu är det dags att testa en ny stad och ett nytt handelsområde innan vi beslutar oss för nästa steg. Moss har ett intressant läge med närhet till Oslo och är en viktig ort i området, säger Daniel Löfkvist, General Manager Stadium Outlet.

Precis som under öppningen i Moss kommer det traditionella manéret för Stadium Outlet att följas även i Trollhättan dagen efter, den 22 november. Besökarna kommer att känna igen färg och form i butiken samt mötas av en rad erbjudanden för det aktiva livet.

–Hela koncernen är stark och vi har flera gånger sett att det gynnar såväl kund som både Stadium och Stadium Outlet att öppna koncepten i närheten av varandra. I Trollhättan vet vi att många i området tycker om redan etablerade Stadium och med den nya Stadium Outlet-butiken kan vi nu stärka utbudet av sport och sportmode ytterligare, fortsätter Daniel Löfkvist.

Butiksfakta
Stadium Outlet Moss öppnar den 22 november klockan 10.00 på Høyda. Försäljningsytan är cirka 1 500 kvadratmeter. Ungefär tio personer kommer att arbeta i butiken. Butiken i Moss blir den 57:e butiken totalt för Stadium Outlet, den andra på den norska marknaden. Den första öppnade den 24 oktober i år, i Kristiansand.

Stadium Outlet Trollhättan öppnar den 21 november klockan 10.00 vid Överby köpcentrum. Försäljningsytan blir drygt 1 100 kvadratmeter. Det blir den 58:e Stadium Outlet-butiken totalt och den 43:e på den svenska marknaden. Den första butiken öppnade för cirka tio år sedan.

För mer information, vänligen kontakta;
Angelica Larsson, PR & Informationsansvarig på Stadium, 070-5803931, angelica.larsson@stadium.com.

Stadium är Sveriges största sport- och sportmodekedja. Med koncepten Stadium, Stadium Outlet och Sneakers Point har företaget cirka 180 butiker totalt i Sverige, Finland och Tyskland. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som är Sveriges största sport- och upplevelseläger och årligen aktiverar cirka 8 000 deltagare. Koncernen har närmare 4 000 anställda och ägs av familjen Eklöf. Omsättningen 2017/2018 var nästan sex miljarder kronor. Med en vision om att aktivera världen vill Stadium inspirera till ett aktivt liv för alla.