Johanna i Stockholm Culinary team är Stadshuskällarens nya konditor

- Hon tillför energi, kreativitet och har en väldigt bra resumé. Berättar köksmästare Magnus Santesson som är nöjd med att ha Johanna i bageriet.

Johanna kommer jobba med ett stor leende på läpparna och med glädje vill hon sprida intresset för desserter i köket.

- Jag älskar att vara kreativ och älskar att göra någon glad med en dessert. Desserten ska vara höjdpunkten på en måltid, inte bara en trevlig avslutning utan en storslagen final, berättar Johanna.

Med hjälp av envishet, kreativitet och lösningsorientering så vill Johanna driva på utvecklingen på alla plan i bageriet som gör desserter och bakverk till Stadshuskällaren, Ragnars Skafferi och levererar fika till hela Stadshuset. Johannas kreativitet kommer väl till pass i dessertskapandet framför allt när det gäller tårtor som är en av de saker hon gillar mest att göra. Att vara kreativ i både smak och form samt komplexiteten med flera lager och smaker som förstärker varandra är det som hon gillar med tårtskapandet.

Johanna kommer senast från ett jobb som konditor på Högberga gård på Lidingö. I bagaget finns även några år i Wien på lyxhotellet Imperial och sedan 2017 är hon medlem i Stockholm Culinary team. Där är Johanna i år ansvarig för petite fourer och just nu tränar hela laget inför OS i Stuttgart 2020.

• restaurang
  • dessert
  • bageri
  • konditor

Stadshuskällaren serverar vällagad à la carte, avsmakningsmenyer, lunch och festmenyer med råvaror och inspiration från skog och mark. Vi är en del av Stadshusrestauranger som innefattar bankett- och mottagningsverksamheten i Stadshuset. Stadshusrestauranger ingår i en familjeägd restauranggrupp som driver nyskapande restaurangverksamhet på kreativa och internationella mötesplatser som Stockholmsmässan, Malmömässan, Kulturhuset Stadsteatern i Stockholm och Engsholms Slott. Företagsgruppen ägs och leds av systrarna Maria Stridh och Kerstin Johansson.