Mässrestauranger i Malmö märks för ärligare mat

Som första Mässrestaurang-företag i Sverige uppfyller nu Mässrestauranger i Malmö KRAV-
märkningens tuffa regler och får sina restauranger och caféer certifierade fr.o.m. den 20 oktober 2013.

I samband med eko-mässan Natural Products Scandinavia tar Mässrestauranger i Malmö ytterligare ett steg i sin satsning mot hållbar gastronomi. Efter en noggrann granskning blir nu Restaurangerna Cloud och Forest samt caféerna på MalmöMässan KRAV-märkta.

- ”Att bli KRAV-märkt känns helt rätt i tiden och visar var vi står i arbetet för ett hållbart samhälle. KRAV-märkt mat och dryck är godare, nyttigare och miljövänligare”, säger Anna Haxne, Platschef på Mässrestauranger i Malmö.

KRAV är Sveriges mest kända miljömärkning och visar att en produkt är ekologiskt producerad. Till skillnad från många andra eko-märkningar tar KRAV även hänsyn till klimatfrågor och sociala förhållanden.

Mässrestauranger i Malmö arbetar kontinuerligt med lokala råvaror och med smaker från den skånska matkulturen. Tanken är att värna om de Skånska producenterna samtidigt som man får godare mat och nöjdare gäster. Grisköttet kommer från Olinge utegrisar, uppfödda i trakterna av Wanås Slott. Kycklingen köps från Fridhilskyckling ute på den vackra Bjärehalvön och tupp hittas hos Tockafarmaren nära Lund.

Kontakta Platschef Anna Haxne
E-post: anna.haxne@malmomr.se

• malmömässan
  • kravmärkt
  • mässrestauranger

Mässrestauranger i Malmö är utvald restauratör på MalmöMässan, innovationernas och möjligheternas hus. Här driver företaget två restauranger med möjlighet till fest och konferens samt ett antal pop-upserveringar som skapas unikt inför de olika arrangemangen ute på mässområdet.

Mässrestauranger i Malmö AB ingår i en familjeägd restaurangkoncern som driver nyskapande restaurangverksamhet på kreativa och internationella mötesplatser som Malmömässan, Stockholmsmässan, Stockholms Kulturhus, Stockholms Stadshus och Engsholms Slott.