VÄRDLDSPREMIÄR - Dewalt lanserar betongkap med nya superbatteriet 54V

Nu presenterar Dewalt ännu ett batteridrivet proffsverktyg i 54V FLEXVOLT-serien. En ny 230 mm banbrytande betongkap för krävande kapning och spårning i betong samt kapning i metall.

Nya DCS690 är en 230 mm betongkap som kan mäta sig med med de el- och bensindriva proffskapar som hittills dominerat marknaden. Tack vare den unika batteriplattformen 54V FLEXVOLT är kraften och körtiden oslagbar och den sladd- och bensinlösa friheten helt unik! En lättanvänd handhållen maskin med låg vikt som är designad för att snabbt och lätt skära genom en mängd olika krävande material så som sten, betong, asfalt, metall, stål, tegel, armeringsjärn, korrugerad plåt med mera. Fördelarna om man jämför med exempelvis bensindrivna modeller är många. Underhållsbehovet är minimalt, man behöver inte blanda bränsle och det finns varken filter eller tändstift som måste rengöras. DEWALTs batteridrivna kap är alltid redo att användas utan förberedelser och den startar direkt via ett enkelt knapptryck.

En annan fördel är att man slipper kostnaden för bränsle samt undviker att utsättas för bensinångor och onödigt mycket vibrationer och buller. Nya DCS690 är mycket robust i sin konstruktion vilket gör den maximalt hållbar och pålitlig att använda. Med hjälp av en inbyggd överbelastningsindikator kan användaren enkelt anpassa kaphastigheten och skärkraften under kapningar vilket både ger ökad säkerhet och färre avbrott. Maskinen är väl skyddad mot damm och vatten. Dessutom har den ett dammkontrollsystem som matar fram vatten på båda sidor om klingan och skyddar effektivt mot damm när man arbetar i betong och stenmaterial.

Den nya betongkapen har utrustats med en kolborstfri motor för garanterad hållbarhet och effektivitet. Hastigheten är hög med ett varvtal på upp till 6600 RPM och ett skärdjup på 83 mm. Utformningen är också toppmodern vad gäller ergonomi med gummigrepp och extra handtag för optimal komfort oavsett om man kapar vertikalt eller horisontellt.

Cirkapris, DCD690X2 med batteri och laddare, 9 995 kr exklusive moms.

• powertools
  • dewalt

Verktyg och verktygsförvaring
Vi är #1 i världen av verktygs- och verktygsförvaringsföretag. Vi arbetar varje dag för att skapa de verktyg som hjälper dig att bygga och underhålla världen. Proffs, handlare och gör-det-självare är beroende av oss varje dag för att vi har de tuffaste, starkaste och mest innovativa handverktygen, elverktygen, tillbehören och förvaringslösningarna på marknaden. Vi vet att ni räknar med att vi enbart levererar det bästa, detta motiverar oss att varje dag vara bäst. Det är därför alla känner till våra ikoniska märken: STANLEY, DEWALT, IRWIN, BLACK+DECKER, LENOX, FACOM. Vi sätter standarden för prestanda och oupphörlig innovation.

Marie Bjersland

Presskontakt Brand & Communications Manager DEWALT +46705686025