Foto: Juliana (Wiklund) Wolf Garcindo, Morethanwords Photodesign AB

Martina Brandt går till Stardust Search

Vi är fantastisk stolta och glada över att Martina Brandt från och med januari 2022 blir en del av Stardust Gruppen. Martina kommer att förstärka vår kompetens på, framför allt, kommunikations sidan och med sin bakgrund kommer hon att ta på sig både executive search uppdrag, interim så väl som mentors- och konsultuppdrag. Hon har upparbetat ett gediget nätverk inom sitt område och vi ser fram emot att välkomna både Martina och hennes nätverk till Stardust-familjen.

Christine Martin, Managing Partner på Stardust Search, har ställt 3 snabba frågor till Martina:

Hej Martina och välkommen till oss på Stardust Search.

Vad har du gjort innan vad har du för expertis?

Jag kommer närmast från Brightness Executive Search där jag arbetat med rekrytering och förmedling av interimsuppdrag för kommunikatörer. Parallellt har jag även haft uppdrag som nätverksledare, coach och kursledare inom området kommunikation och ledarskap.
Tidigare var jag anställd på Sveriges Kommunikatörer i flera år och har därigenom ett stort nätverk bland just kommunikationschefer och motsvarande. Jag leder fortfarande deras mentorprogram, något som jag verkligen uppskattar och som ger mig mycket utveckling. Mitt fokus har alltid legat inom kommunikation, marknadsföring och möten mellan människor. Jag startade och utvecklade affärsområdet kring professionella nätverk och brukar därför lite blygsamt numera kalla mig nätverksproffsJ Jag brinner för att skapa möten som ger resultat, att matcha personer som kan ha nytta av varandra. I en mentor - adeptrelation eller med människor som ska arbeta ihop.

Varför har du valt att börja på Stardust Search?

Både Stardust Search och Stardust Consulting är bolag som besitter hög kompetens inom talent management. De jobbar proaktivt och långsiktigt med hög kvalitet. Och de har verkligen människan i fokus! Jag ser verkligen fram emot att arbeta ihop med flera seniora och kloka konsulter som jag har kan lära mig mycket av.

I den oförutsägbara världen vi lever i nu krävs nya typer av ledare som både förstår och kan anpassa sig till ständiga förändringar. Utöver rätt kompetenser och erfarenhet läggs allt större fokus på kandidaternas förmåga och motivation. Att vara både professionell och personlig på samma gång är en för mig en framgångsfaktor. Stardust Search är tillräckligt stora för att agera professionellt och dra nytta sitt systerföretag och tillräckligt små för att värna om det personliga mötet.

Vad kommer du att ägna dig mest åt?

De ska bli otroligt spännande att arbete med search, som det borde vara, och att tillhöra ett gäng erfarna konsulter som tillsammans arbetar med att skapa värde och kvalitet för både kunden och kandidaten. I min tidigare roll har jag skapat synergier genom att jobba bredare än bara med rekrytering. Därför kommer jag att fortsätta jobba med såväl kompentensutveckling som rekrytering. I det ingår coaching och karriärutveckling för kommunikatörer i både nätverk och mentorprogram. Jag vill skapa långsiktiga relationer med mina uppdragsgivare, klienter och kandidater. Ofta kan det ju vara samma person.

Min inriktning är ju främst kommunikatörer. Det är där mitt nätverk finns. Jag tror fortsatt mycket på interim som arbetsform jag är övertygad om det kommer att öka även efter pandemin. Under de senaste två åren har jag byggt upp nätverk för soloföretagare inom kommunikationsområdet, något jag kommer att utveckla och formalisera. För dig som konsult/kandidat vill jag var den främsta förmedlaren - och den mest personliga. Jag jobbar proaktivt och lägger mycket tid på matchning. Att anlita mig och Stardust ska vara det självklara valet om du som företag eller organisation vill anlita seniora kommunikatörer på lång eller kort sikt.