Starka levererar betongelement till ny klimatsmart fastighet I Västra hamnen

Wihlborgs bygger prestigefylld kontorsfastighet med högsta möjliga miljöcertifiering i Västra hamnen, Malmö. Hållbarhet och nyskapande är ledorden för den nya fastigheten som går under arbetsnamnet Rondellhuset. Den 11 våningar höga byggnaden har t.ex. klimatsmarta energilösningar som solceller i fasaden och dubbla glasfasader för att ge låg energiåtgång.

Det är MVB som är beställare och Starka ska leverera 9000 m2 håldäcksbjälklag och 4600 m2 massiva innerväggar samt ett antal sandwichelement.

Montaget beräknas ske under 17-18 veckor med start v 24, 2014.

För mer information kontakta Peter Weidemanis, telefon 0702-612501 eller 044-202501,
e-post: peter.weidemanis@starka.se