Start-Up Stockholm kommer stötta fler att leva på sina drömmar

Den ideella stiftelsen Start-Up Stockholm utökar nu med fler mindre kontor i Stockholm. Det första öppnar i söderort tisdag 21 november i Skärholmen, där verksamheten sitter tillsammans med Fokus Skärholmen. Under början av 2018 kommer ett kontor i norrort att öppnas.

- Vi är mycket glada för att kunna göra den här utvecklingen. Vi vet att det finns en stor entreprenöriell anda och idéskapande i dessa områden av Stockholm. Genom att vara på plats där människor lever och verkar kommer vi att förenkla och ytterligare kunna stötta människor i att följa sina drömmar och leva på sina idéer, säger Wadih El-Achkar VD på Start-Up Stockholm.

Start-Up Stockholm erbjuder kostnadsfri affärs- och innovationsrådgivning, kompetensutveckling inom att starta, driva och utveckla företag genom seminarier och workshops samt program i start fas. Verksamhetens metod och utbud är unikt för Norden och årligen genomgår mer än 4000 personer processer hos Start-Up Stockholm. I Stockholms city ligger Start-Up Stockholms större kontor som tar emot människor från hela länet i innovationsrådgivning och kommer att fortsätta att bedriva sin ordinarie verksamhet.

- Vi arbetar med en kombination av individuell rådgivning och kompetensutveckling inom företagande. Kompetensutvecklingen ger verktygen för att människor ska kunna bygga och driva företag av sina idéer och är en förutsättning för att kunna utveckla livskraftiga företag med möjlighet att växa i Stockholm och vidare ut i världen, menar Wadih El-Achkar.

Verksamhetens tjänster är öppna för alla i Stockholm, oberoende av idé och bransch. Det är fritt att ta del av samtliga kontors utbud och boka rådgivning och aktiviteter på olika platser. I Skärholmen kommer affärsrådgivningen att börja den 21 november och Start-Up Programmet att börja den 5 december. Start-Up Programmet ger inspiration och verktyg som hjälper personen att utveckla sin affärsidé och sitt företagande. Bokning av rådgivning och aktiviteter sker på verksamhetens hemsida www.startupstockholm.se.

Start-Up Stockholm finansieras av Stockholms stad, SEB och Almi Företagspartner.

Start-Up Stockholm i Skärholmen
Start-Up Stockholm kommer att bedriva verksamhet i stadsutvecklingsprojektet Fokus Skärholmens lokaler på Portholmsgången 1 i Skärholmen. Under 2018 kommer Start-Up Stockholm att flytta till mer permanenta lokaler i samma område.