STARWEB FÖRSTÄRKER MED ÄNNU EN UTVECKLARE

Det senaste tillskottet bland våra utvecklare är David. Han är en kvalitetsmedveten webbutvecklare, inbiten seglare och trevlig kille som snabbt ökat på den redan goda stämningen här på Starweb. Lär känna honom lite mer här:

Välkommen till Starweb, David! Du har jobbat hos oss sedan oktober – vilka är dina första intryck?

Att de som jobbar här är både extremt kompetenta och härliga människor. Att vår e-handel ligger i den absoluta tekniska framkanten innebär en trygghet som utvecklare och möjlighet att använda de bästa tekniker som finns i dagsläget. För mig är det inspirerande och roligt att både tjänst och kollegor håller så höga mått.

Berätta lite om dig själv, vad gjorde du innan du började arbeta hos oss?

Jag har nu senast arbetat på Sony som webbutvecklare i ett multinationellt team med deras globala webbplats Sonymobile.com. För ca 4 år sedan flyttade jag till Malmö från Göteborg och jag trivs mycket bra här, även om jag ibland saknar en riktig skärgård att segla i. Segling och webbutveckling summerar på ett ganska bra sätt min bakgrund.

Vad tror du att du framförallt kommer att bidra med här hos Starweb?

Jag är noggrann och kvalitetsmedveten så jag tror att jag kommer bidra till att den redan höga kvaliteten i Starwebs e-handelstjänst hålls vid framöver. Jag trivs bland trevliga kollegor och hoppas själv kunna bidra till den goda stämningen här.

Fem snabba: – vad väljer du helst:

Hemma eller naturen? – Naturen, och då mer specifikt havet.

Öl eller vin? – Öl, gärna från något litet bryggeri som bryr sig om sitt hantverk.

Katt eller hund? – Katt. Men inget illa om hundar.

E-handel eller fysisk butik? – Kombinationen! Alla fysiska butiker borde tjäna på att ha sitt utbud tillgängligt på webben. Då kan jag planera hemifrån innan jag går ut.

Kort- eller fakturabetalning? – Kortbetalning är ofta smidigast.

• design
  • e-handel