Pressmeddelande -

Starweb utökar samarbetet med Unifaun genom fraktkassan Unifaun DeliveryCheckout

E-handlare får nu plug-n-play möjligheter att erbjuda både konsumenter och företag en premium leveransupplevelse till hemmet, kontoret, till butik, samt till valfritt utlämningsställe.

Sedan flera år har Starweb och Unifaun ett nära samarbete där Starwebs e-handelsplattform och Unifauns Delivery Management-system är fullt integrerade för att skapa automatiska orderflöden som sparar tid för E-handlare.

Nu tas nästa steg i samarbetet med en integration mellan Starweb och Unifaun DeliveryCheckout som ger slutkunder kontrollen att själva välja hur - och när - de önskar sin leverans. Unifauns leveransväljare gör det enkelt att i kassan i e-handeln söka på postnummer för hemleverans en viss dag/tid, val av utlämningsställe, hämta i butik m.m.

Smidiga hemleveranser är idag avgörande för både konsumenter och företag. Ifylld kunduppgifter hämtas därför automatiskt från snabbkassorna Klarna Checkout och Svea Checkout samt från kunduppgifterna i e-handeln för en så smidig kundupplevelse som möjligt.

Sammantaget ger kombinationen av Unifaun DeliveryCheckout och Starwebs e-handelsplattform tillsammans motsvarande leveransmöjligheter som några av de största E-handlarna i Sverige erbjuder. E-handlare kan välja mellan över 100 transportörer och tjänsten kan anpassas för att matcha e-handelns utseende och känsla.

”Vi är väldigt glada för integrationen till Unifaun DeliveryCheckout. Leveransval är idag en stor konkurrensfördel för E-handlare och något vi självklart vill att Starwebs E-handlare ska kunna erbjuda sina slutkunder. Unifaun DeliveryCheckout har ett stort bibliotek av transportörer och leveransmetoder att välja mellan och är en helt integrerad lösning från e-handel till leverans vilket kommer ge stor nytta till våra handlare.” Johan Lindstedt, VD på Starweb AB.

Starweb har länge insett vikten av en smidig frakthantering och de hjälper sedan tidigare sina E-handlare att sätta upp komplexa fraktflöden. Med Unifaun DeliveryCheckout kan nu Starwebs E-handlare styra om de vill aktivera fraktväljaren för alla, endast för företag eller endast för privatpersoner, vilket ger en bra flexibilitet oavsett vilken målgrupp man har.

”Det känns väldigt bra att kunna bidra till att förenkla och förbättra för Starwebs E-handlare som nu med en integration själva på ett enkelt sätt kan lägga till och ta bort fraktval i kassan utan krånglig utveckling. Vi har upprepade gånger sett hur fraktval i kassan ökar E-handlarens intäkter genom bättre konvertering samtidigt som kundnöjdheten och återköpsfrekvensen höjs.” Tomi Pesonen, Partner and Online Sales på Unifaun.

Unifaun:
Tomi Pesonen