Uthyrare för Flyktinghjälp

Idag startar insamlingen ”Uthyrare för Flyktinghjälp” som utmanar alla maskinuthyrare i Sverige att stödja Röda Korsets arbete för människor på flykt. Insamlingen pågår fram till den 15 oktober 2015 och förväntas uppgå till 1 mkr. Stavdal startar igång insamlingen med att skänka 100 000 kr.

Flyktingar från främst Syrien, är på väg till och i Europa sedan flera veckor. Oerhört många människor är i behov av nödhjälp. Stavdal tycker det är en självklarhet att hjälpa till, därför har de tagit initiativet till att starta en insamling via Röda Korsets hemsida.

- Vi har det fantastiskt bra i vårt land. Det känns därför helt rätt att ställa upp för de människor som flyr för sina liv. Jag är övertygad om att våra branschkollegor har både engagemang och ekonomi för att hjälpa till, säger Mats Rydhede, styrelseordförande på Stavdal.

Insamlingen pågår fram till den 15 oktober 2015 och går direkt till Röda Korset, som finns på plats på vägen från krigets Syrien, till stränderna längs Medelhavet. Pengarna som samlas in går till sjukvård, mat, tält, filtar och rent vatten till de utsatta, i och på väg ifrån Syrien.

- Stavdal uppmanar nu alla Sveriges maskinuthyrare att skänka en summa, allt efter egna förutsättningar. Insamlingens mål är att nå 1 mkr, ett belopp som vi tror att vår bransch kan bidra med. Vi startar igång insamlingen idag genom att skänka 100 000 kr, säger Mikael Olsson, VD på Stavdal.

Vill du lämna ett bidrag? Följ anvisningarna på insamlingssidan Uthyrare för Flyktinghjälp