Brink Motorsport. Foto: Anders Helgesson

Brink Motorsport premiärvisar nya Teslan inför STCC 2024

Brink Motorsport premiärvisade deras första nya Tesla Model 3 i teamets färger under eCarExpo i Göteborg inför STCC-säsongen 2024.

- Känslan är självklart fantastisk att se vår första Tesla i Brink Motorsport-färger, den ser tveklöst ut som en vinnare och ett stort tack till alla partners som gjort det här möjligt. Nu ser vi fram emot att presentera våra andra två bilar lite längre fram, säger Tobias Brink.

Brink Motorsport, som tog hand om bronsmedaljen i teammästerskapet 2022, ställde ut Teslan tillsammans med deras huvudpartner Assemblin, en komplett installations- och servicepartner inom el, värme och sanitet samt ventilation med verksamhet i Sverige, Norge och Finland.

På plats under mässan var förare Tobias Brink, silvermedaljör 2022, som har siktet högt satt inför 2024.

- Det var en tuff period när leverantören av tävlingsbilarna misslyckades att leverera till 2023-säsongen. Även om det är mycket jobb kvar på Teslan så är vi riktigt glada över att premiärvisa den under eCarExpo. Vi fortsätter att arbeta inför STCC 2024 med stärkt motivation och med siktet som alltid satt på toppen av pallen, säger Tobias Brink.

STCC 2024 kör elektrifierad premiär i Göteborg den 8-9 juni för första gången någonsin med det explosiva Head 2 Head-formatet på en central plats som kommer att avslöjas inom kort.

Läs mer om STCC 2024 här!

Johan Meissner
Pressansvarig - STCC AB