Camaro Cup växlar upp i TV-rutan

Camaro Cup växlar upp i TV-rutan

Nu är det klart att det kommer att bli mer Camaro Cup i tv-rutan i samband med årets STCC-tävlingar. Klassen kommer att sändas i direktsändning av Viasat Motor och också i efterhand, i SVT:s eftersändningar på söndagarna.

– Camaro Cup har växt enormt under de senaste åren och är idag en klass som vi tycker ska synas mer i rutan, säger Bob Huzell, vd för STCC AB. Det är stora startfält, med en bra spännvidd av profilstarka förare, som bjuder på täta fajter med bra underhållning för publiken. Vi ser fram emot att fördjupa samarbetet med Camaro Cup i framtiden.

Det är Förarföreningen Camaro Cup som har bedrivit det långsiktiga arbete som har gjort klassen till en av de populäraste både bland publik och deltagare. I år är 36 bilar anmälda med stora namn som tidigare STCC-mästaren Thed Björk och förre F1-stjärnan, dansken Jan Magnussen bland deltagarna. Nu är Camaro Cup redo att ta klivet in i vardagsrummen genom tv-rutan.

– STCC erbjöd oss ett mycket starkt mediapaket som utgör en bra grund att utveckla ett djupare samarbete ifrån, säger Tony Bryntesson, talesman för Förarföreningen Camaro Cup. Nu ser vi fram emot att få dela med oss av vår säsongspremiär på Ring Knutstorp i helgen med tv-tittarna där hemma.

TV-TIDER
Viasat Motor
Lördag 7/5
12.30 STCC-studion

SVT
Söndag 8/5
15.00 SVT1

TV10
Söndag 8/5
22.00 STCC Inside

STCC AB äger de kommersiella rättigheterna till racingserien STCC. Bolaget bildades 1996 och har sitt säte i Stockholm. STCC AB driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter med ca. 13.000 åskådare per deltävling och över 70 timmars TV-sändning. Är du nyfiken på STCC och vill veta mer, tveka inte att höra av dig!

131 40 Nacka

www.stcc.se