Robert Reijers, kommersiell chef STCC, Mattias Lindström Comfort.

Comfort inleder samarbete med STCC om klimatsmart elektrifiering

Comfortkedjan, en av landets ledande aktörer inom VVS och elinstallationer, blir partner med STCC till säsongen 2023 när det nationella mästerskapet blir först i världen som 100% elektriskt.

Samarbetet är en gemensam satsning för att främja klimatsmart elitracing och öka medvetenheten om hållbarhet inom motorsport.

– Efter över hundra år av förbränningsmotorer och fossila bränslen startar vi något helt nytt och blir först i världen som elektriskt nationellt racingmästerskap. I den resan kommer vi nu ha med Comfort som en viktig partner, säger Robert Reijers, kommersiell chef på STCC.

Just nu bygger Comfort landets största laddnätverk tillsammans med Skellefteå Kraft, vilket omfattar 800 laddplatser på 300 stationer.

Projektet är en del av strävan att öka tillgängligheten till fordonsladdning och främja användningen av elektriska fordon i Sverige.

Comfortkedjan är känd för sin breda expertis och är en multidisciplinär kedja med samlad kunskap och erfarenhet kring VVS, el, fordonsladdning, solceller och energioptimering.

– Vi är otroligt glada över att ha hittat en så bra partner i STCC och över att få stötta övergången till klimatsmart elitracing. Genom partnerskapet får vi möjlighet att visa upp vår breda kompetens inom elinstallationer och fordonsladdning samtidigt som vi främjar hållbarheten i landets mest framstående motorsportevenemang, säger Mattias Lindström på Comfort.

Vad är STCC?
STCC är Skandinaviens ledande racing-mästerskap som grundades 1996. Mästerskapet tävlar med kraftigt modifierade standardbilar i ett explosivt, kort och adrenalinfyllt tävlingsformat på de bästa racingbanorna i Sverige. Från och med 2023 elektrifieras mästerskapet med helt nya tävlingsbilar på nära 550 hästkrafter, de kraftfullaste bilarna i STCC:s historia. STCC sänds LIVE via streamingplattformen STCC+.

Vad är Comfort?
Comfort är en multidisciplinär kedja bestående av medlemsföretag, delägare och dotterbolag. Vi erbjuder helhetslösningar inom VVS och el med allt från material och installation till service och underhåll. Vår samlade erfarenhet, lokala anknytning och det faktum att vi finns över hela landet gör oss till en pålitlig partner. Läs mer.

Johan Meissner
Pressansvarig - STCC AB