STCC TCR Scandinavia med huvudpartner Däckteam. Foto: Anders Helgesson

Däckteam utökar samarbetet med STCC som ny huvudpartner

Däckteam utökar sitt framgångsrika samarbete med STCC och blir huvudpartner till skandinaviens tuffaste och mest prestigefyllda racingmästerskap 2022.

– Vi är väldigt glada över att fortsätta och fördjupa vårt samarbete med Däckteam, säger Micke Bern, vd för STCC.

– Vi startade samarbetet mitt under pandemin och till 2022 kan vi växla upp och utveckla partnerskapet gemensamt, en nyckeldel i mästerskapets fortsatta tillväxt.

Samarbetet inleddes under 2021 där Däckteam gick in som namngivande partner till återlanseringen av privatförarcupen Däckteam Trophy, en viktig en del i satsningen på återväxten av svensk racing – en satsning som fortsätter under 2022.

– Att gå in som huvudpartner till STCC är ett naturligt steg för oss på Däckteam och vi är glada över att kunna fortsätta satsa på utvecklingen av svensk motorsport, säger Martin Tillsten, vd för Däckteam.

– STCC har länge samarbetat med Yokohama, ett däckmärke som har motorsport i sitt DNA, och som vi på Däckteam är återförsäljare för. Vi har en långsiktig satsning tillsammans som innebär att Däckteam med verkstäder från norr till söder har möjlighet att engagera personal och kunder på ett starkt och actionfyllt evenemang som STCC.

STCC TCR Scandinavia 2022 börjar den 3-4 juni på Ljungbyheds Motorbana, läs mer här.

STCC Däckteam Trophy – Hall of Fame
1998 – Pontus Mörth
1999 – Kim Esbjug
2000 – Magnus Krokström
2001 – Tobias Johansson
2002 – Tobias Johansson
2004 – Johan Nilsson
2005 – Johan Nilsson
2006 – Joakim Fridh
2007 – Joakim Fridh
2008 – Tobias Johansson
2009 – Viktor Hallrup
2010 – Andreas Ebbesson
2011 – Joakim Ahlberg
2012 – Niclas Olsson
2021 – Mattias Andersson

STCC äger de kommersiella rättigheterna till racingserien STCC. Mästerskapet bildades 1996 och har sitt säte på Ljungbyheds Motorbana i Skåne. STCC driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter. I STCC:s evenemang avgörs, i samarbete med Svenska Bilsportförbundet, de svenska mästerskapen i klassen STCC.

Hemsida STCC: www.stcc.se